خانهاخبار
مقایسه مک پرو 2019 و آی مک پرو 2017

مقایسه مک پرو 2019 و آی مک پرو 2017

اپل تازه‌ترین کامپیوتر مک پرو خود را با قیمت 5999 دلار معرفی کرد. در این مطلب مک پرو 2019 را با آی مک پرو 2017 مقایسه می‌کنیم تا ببینیم این نسل گران قیمت و تازه ارزش خرید و به روزرسانی را دارد؟
۱۳۹۸/۳/۱۶

اپل در روزهای اخیر و در خلال برگزاری کنفرانس سالانه WWDC خود از برخی محصولات تازه رونمایی کرد. مک پرو نسل جدید با طراحی تازه و جالب توجهش توانسته است حرکت با رویکرد انعطاف پذیری و توسعه پذیری را به نمایش بگذارد.

پرسشی که حالا برای دارندگان کامپیوتر رومیزی آی مک پرو پیش می‌آید این است که آیا باید دستگاه خود را به مک پرو تازه به روزرسانی کنیم؟ قیمت پایه آی مک پرو از 4999 دلار آغاز می‌شود و پنل نمایش 27 اینچی 5K دارد اما حداقل قیمت مک پرو تازه 5999 دلار است. آی مک پرو فعلی در دسامبر سال 2017 معرفی شد و به همین خاطر در مطلب پیش رو مشخصات آن را با مک پرو 2019 اپل مقایسه کرده‌ایم. مک پرو 2019 قرار است از پاییز امسال به بازار راه پیدا کند و با مطالعه این مطلب قادر خواهید بود بررسی کنید که این محصول گران قیمت ارزش خرید دارد یا خیر.

image

 

پیش از آنکه وارد مقایسه این دو محصول شویم باید به یک تفاوت چشمگیر میان آن‌ها اشاره کنیم: مک پرو تازه با امکان پیکربندی توسط کاربر توسعه یافته است اما آی مک پرو مدل 2017 از چنین قابلیتی بهره نمی‌برد. همین تفاوت می‌تواند مرز میان آی مک پرو و مک پرو را به خوبی مشخص کند، زیرا بسیاری از کاربران و کسب و کارها ترجیح می‌دهند خودشان کامپیوترهایشان را پیکربندی کنند یا آن‌ها را در آینده ارتقا دهند.

پردازنده‌ها

هر دو مک پرو 2019 و آی مک پرو 2017 از اینتل Xeon W قدرت می‌گیرند. این پردازنده ابتدا در اوت 2017 معرفی شد و اینتل پس از آن به روزرسانی‌هایی را منتسب به این خانواده روانه بازار کرد. سطح پایین‌ترین آی مک پردازنده 8 هسته‌ای با قدرت فرکانس 3.2 گیگاهرتز دارد و سطح بالاترینش از پردازنده 18 هسته‌ای با قدرت 2.3 گیگاهرتز و حافظه کش 19 مگا بایت بهره می‌گیرد. مک پرو در سطح پایین‌ترین کانفیگ خود از 8 هسته 3.5 گیگاهرتزی توانمند بهره می‌برد که حافظه کش آن 24.5 مگا بایت است و در سطح بالاترین کانفیگ هم 28 هسته پردازشی با قدرت 2.5 گیگاهرتز و 66.5 مگابایت حافظه کش دارد.

مموری

آی مک پرو از 32 / 64 / 128 / 256 گیگابایت مموری DDR4 ECC پشتیبانی می‌کند. مک پرو تازه اپل هم از 32 گیگابایت تا 1.5 ترابایت حافظه DDR4 EEC را پشتیبانی می‌کند و توسط کاربر کاملا قابل پیکربندی و تغییر کانفیگ داخلی است.

پردازنده گرافیک

آی مک پرو از پردازنده گرافیکی AMD Radeon Pro Vega 56  با 8 گیگابایت مموری HBM2 بهره می‌گیرد و همچنین می‌توانید نسخه سطح بالاتری را از آن با Vega 64 و 64x به همراه 16 گیگابایت مموری تهیه کنید.

مک پرو شما را قادر می‌سازد دو ماژول تازه MPX اپل را با حداکثر 4 GPU گرافیکی پیکربندی کنید. همچنین می‌توانید از AMD Radeon Pro 580x با 8 گیگابایت مموری GDDR5، AMD Radeon Pro Vega II با 32 گیگابایت مموری HBM2 یا AMD Radeon Pro Vega II Duo (که از دو GPU Vega II با 64 گیگابایت مموری HBM2 بهره می‌برد) استفاده کنید.

پورت‌ها

در این بخش می‌توانیم بیش از موارد قبلی به فواید مک پرو اشاره کنیم. این سخت افزار تازه با 8 درگاه توسعه PCI Express همراه شده است: 2 درگاه MPX (که می‌تواند مانند 4 درگاه PCI Express عمل کند)، 3 درگاه PCI Express با کشیدگی کامل و یک درگاه PCI Express با کشیدگی نصفه. این درگاه آخر قرار است با یک کارت I/O و دو پورت USB، دو پورت Thunderbolt 3 و یک جک هدفون 3.5 میلی متری عرضه شود. این سیستم همچنین در بخش بالایی کنار دکمه پاور شامل دو پورت Thunderbolt 3 و در قسمت پشتی شامل دو پورت 10 گیگابیتی Ethernet می‌شود. آی مک پرو هم دارای پورت Ethernet، درگاه SDXC با پشتیبانی از UHS-II، 4 پورت USB 3 و 4 پورت Thunderbolt 3 است که البته هیچکدام را نمی‌توان تغییر یا ارتقا داد.

اما نتیجه نهایی چیست؟ ما قصد نداریم نتیجه گیری کنیم بلکه هدف از ارائه این مقایسه کمک به شما کاربران برای تصمیم گیری درباره این پرسش مهم است که آیا باید دستگاه قبلی را به مک پرو2019 ارتقا ببخشید یا خیر؟ این سخت افزار تازه هنوز به بازار راه پیدا نکرده است اما با توجه به فهرست مشخصات نهایی شده آن انتظار می‌رود که عملکرد بی نظیری داشته باشد. همچنین باید به این موضوع توجه کنید که این کامپیوتر در سطح پایین ترین نسخه خود حدودا 1000 دلار بیش از نسل قبلی قیمت گذاری شده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)