خانهاخبار
مایکروسافت سرفیس جدیدی با نمایشگر دوگانه را به کارکنان خود نشان داد

مایکروسافت سرفیس جدیدی با نمایشگر دوگانه را به کارکنان خود نشان داد

مایکروسافت چند روز پیش در مراسمی که برای کارکنان این شرکت برگزار شده بود، سرفیس جدیدی را به نمایش گذاشت که نمایشگر دوگانه دارد. این محصول احتمالا به‌زودی رسما معرفی می‌شود.
۱۳۹۸/۳/۱۶

منابع نزدیک به مایکروسافت می‌گویند این شرکت به‌تازگی مراسمی برای تیم سخت‌افزاری خود برگزار کرده تا همه اعضای آن بتوانند با دستگاه جدید این کمپانی آشنا شوند. در این مراسم ویدیویی از دستگاه‌های مختلف سرفیس و یک سخت‌افزار پروتوتایپ با نمایشگر دوگانه نشان داده شده است. حتی گفته می‌شود که کارمندان تشکیل صف داده‌اند تا از نزدیک بتوانند این دستگاه جدید سرفیس را ببینند.

از حدود دو سال پیش شایعاتی شنیده می‌شد مبنی بر این که مایکروسافت مشغول ساخت دستگاهی با نمایشگر دوگانه با اسم رمزی Centaurus یا «قنطورس» است. وقتی برای اولین بار اخبار مربوط به این دستگاه منتشر شد، خیلی زود متوجه شدیم که این محصول نه چیزی شبیه پروژه آندرومدا بلکه چیزی شبیه تبلت Courier مایکروسافت است. در همان ایام، اعلام شده بود که این شرکت پروژه آندرومدا را با هدف تولید دستگاه بزرگتری به نام قنطورس لغو کرده است.

image

نکته قابل توجه این است که مایکروسافت پیش از این سخت‌افزارهای خود را پیش از معرفی رسمی به ندرت برای گروه بزرگی از کارمندانش به نمایش می‌گذاشت، اما حالا به نظر می‌رسد که استراتژی‌های این شرکت در حال تغییر است. مایکروسافت از مدتی قبل طراحی پروتوتایپ‌های مختلف را با نمایشگر دوگانه برای سرفیس آغاز کرده بود، ولی نمایش دستگاه برای شمار زیادی از کارمندان شرکت می‌تواند به معنای این باشد که زمان معرفی نسخه نهایی محصول نزدیک است.

اگر قنطورس عرضه عمومی شود، این دستگاه یکی از محصولاتی خواهد بود که از ویندوز لایت استفاده خواهد کرد. مایکروسافت مدتی است که کار روی نسخه سبک ویندوز را آغاز کرده تا آن را برای دستگاه‌های مجهز به دو نمایشگر و کروم‌بوک‌ها آماده کند. ویندوز لایت نسخه‌ای سبک‌تر شده از ویندوز است که از همان اول دستگاه‌هایی با نمایشگر دوگانه مثل قنطورس را هدف قرار داده بود.

اینتل مدت‌هاست که تلاش می‌کند تا شرکت‌های مختلف را به حرکت به سمت این گروه از سخت‌افزارها سوق دهد. این شرکت سال گذشته چند نمونه از طرح‌های مفهومی مدنظر خود را به نمایش گذاشت، و حالا خبرهای مربوط به همکاری نزدیک اینتل و مایکروسافت را بر روی قنطورس می‌شنویم.

البته مایکروسافت تاکنون به صورت رسمی وجود آندرومدا یا قنطورس را تایید نکرده، اما یکی از مسئولان این شرکت به نام پانوس پانای قبلا گفته بود که محصولات جدید زمانی خلق و تولید خواهند شد که همه چیز درست و آماده باشد. او گفته بود نمی‌توان دسته‌بندی جدیدی از محصولات داشت در حالی که کاربران هنوز نیازی برای این دستگاه‌ها احساس نمی‌کنند.

image

پانای سال‌هاست که آرزوی محصولی کوچک‌تر اما شبیه به سرفیس را دارد. این شرکت قبلا قصد معرفی دستگاهی ۷ اینچی به نام سرفیس مینی را داشت که پانای آن را فوق‌العاده و شگفت‌آور خوانده بود، اما آن پروژه در نهایت لغو شد زیرا سرفیس مینی در آن زمان تفاوت زیادی با محصولات موجود در بازار نداشت.

مسئولان مایکروسافت در این مراسم علاوه بر قنطورس نسخه قابل اجرای xCloud را هم به نمایش گذاشتند. این شرکت در رویداد E3 خود در روز یکشنبه هفته آینده اطلاعات بیشتری درباره xCloud و مراحل آزمایشی این پروژه به اشتراک خواهد گذاشت. این سرویس گیمینگ ابری قرار است کاری کند که به راحتی بتوانید بازی‌های خود را روی iOS و اندروید دنبال کنید.

مایکروسافت همچنین از نسخه پروتوتایپ جدید پلتفرم Microsoft Teams رونمایی کرد. این نسخه از قابلیت‌هایی مثل ارسال موقعیت، تقویم‌های اشتراکی و اشتراک‌گذاری فایل پشتیبانی می‌کند. این شرکت در نظر دارد تا با اضافه کردن قابلیت‌های خانوادگی‌ای که قبلا روی Windows Phone وجود داشت، رقابت خود را با سرویس‌هایی مثل واتس‌اپ بیشتر کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)