خانهبررسی‌ها
بررسی طراحی و صفحه‌نمایش خانواده P30

بررسی طراحی و صفحه‌نمایش خانواده P30

خانواده پی 30 یکی زیباترین خانواده‌هایی هستند که به تازگی معرفی شده‌اند. در این بررسی به طور اختصاصی به طراحی و صفحه نمایش دو عضو این خانواده یعنی پی سی پرو و پی سی لایت می‌پردازیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۸/۳/۱۲

هوآوی در این چند سال اخیر نشان داده که به گوشی‌هایش به خصوص خانواده‌های سری پی و میت اهمیت زیادی می‌دهد و هر سال سعی کرده با تغییراتی جدید در طراحی و سخت‌افزار جذابیتی بسیار زیاد برای کاربران ایجاد کند تا هر سال ترغیب به خرید گوشی‌های جدید این کمپانی شوند. این حرکت هوآوی همان میزان که به نفع کمپانی خودش است به نفع کاربران هم هست و باعث می‌شود گوشی سازهای دیگر هم به تکاپو بیافتند تا از این قافله عقب نمانند و تغییراتی را در گوشی‌هایشان هر سال ایجاد کنند و این‌ها سبب پیشرفت بیشتر در دنیای تکنولوژی می‌شود.

جدیدترین نسلی که هوآوی به دنیای موبایل‌ها وارد کرد خانواده پی 30 است. این خانواده در سه نسخه عرضه شد که عبارت‌اند از P30، P30 Pro و P30 Lite. تمام اعضای خانواده پی 30 از یک زبان طراحی مشترک بهره می‌برند و سعی شده تا کاربر با نگاه به آن‌ها به نسبت فامیلی این گوشی‌ها پی ببرد.

در این بررسی می‌خواهیم در مورد طراحی و صفحه‌نمایش این گوشی‌ها صحبت کنیم و این دو بخش را بررسی کنیم. البته در مورد دو گوشی پی 30 پرو و پی 30 لایت که برای بازار ایران عرضه می‌شوند صحبت می‌کنیم.

P30 Pro

در حقیقت P30 Pro یکی از زیباترین گوشی‌هایی است که تا امروز در دنیای گوشی‌های هوشمند دیده‌اید. در قاب جلو و قاب پشتی این گوشی شیشه 3D قرار گرفته که بدین معنی است که دو لبه خمیده هستند. این خمیدگی لبه‌ها سبب شده تا دست گرفتن و کار کردن با گوشی بسیار راحت باشد.

فریم دستگاه از فلز ساخته شده و رنگ این فلز کاملا هماهنگ با رنگ قاب پشتی دستگاه در نظر گرفته شده تا زیبایی دو چندانی برای دستگاه به همراه بیاورد. فریم دستگاه به طرز چشمگیری نسبت به نسل قبل و گوشی‌های هم رده‌اش کمتر است. و بیشتر فضا در اختیار شیشه‌های جلو و عقب قرار دارد.

image

 

طراحی فریم بالا و پایین دستگاه کاملا متفاوت با آن چیزی است که تا امروز در گوشی‌های هوشمند دیده‌اید. این بخش در P30 Pro کاملا تخت در نظر گرفته شده تا هم ظاهر زیباتر و متفاوت‌تری را برای گوشی به همراه بیاورد و هم اینکه هنگام کار کردن راحت‌تر بتوانید با گوشی کار کنید.

image

برای اینکه فضای زیادی در اختیار صفحه‌نمایش قرار داشته باشد هوآوی از ناچ قطره‌ای برای این گوشی استفاده کرده که کوچک‌ترین ناچی است که در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته شده. علاوه بر این حاشیه بالای صفحه‌نمایش هم بسیار کم است که این را مدیون حذف خروجی صدای مخاطب از قاب جلو هستیم. تمام این‌ها سبب شده تا حدود 89 درصد از قاب جلو در اختیار صفحه‌نمایش باشد. صفحه‌نمایشی که در این گوشی به کار گرفته شده‌اندازه 6.5 اینچی دارد و کیفیت فول اچ‌دی برایش در نظر گرفته شده است. این صفحه‌نمایش از نوع OLED است و روشنایی بسیار خوبی دارد. در کنار روشنایی خوب نمایش رنگ‌ها هم بسیار خوب است و همه رنگ‌ها کاملا پویا شفاف هستند و همین امر سبب شده تا این گوشی به دستگاهی دوست داشتنی برای مشاهده محتوا و بازی کردن تبدیل شود. زیر نور خورشید صفحه‌نمایش P30 Pro یکی از بهترین‌ها است. هیچ افت خوانایی زیر نور خورشید در این صفحه‌نمایش رخ نمی‌دهد و همه چیز کاملا شفاف و واضح است.

image

قاب پشتی P30 Pro یکی از بخش‌های جذابش است. برای این قاب رنگ‌های مختلفی در نظر گرفته شده که ما رنگ آرورای آن را در اختیار داشتیم. در این نسخه بیشترین رنگی که مشاهده می‌کنید آبی است اما با گرفتن در نور متوجه گرادیانتی از رنگ‌ها می‌شوید که از بنفش در پایین شروع و به آبی در بالا ختم می‌شود.

لنزهایی که در قاب پشتی دستگاه به‌عنوان دوربین اصلی در نظر گرفته شده‌اند با وجود اینکه بزرگ هستند و تعداد زیادی هم دارند اما بسیار چیدمان زیبایی دارند و حسی بسیار لوکس را برای گوشی به همراه آورده‌اند. سه لنز اصلی در قابی جدا از قاب پشتی قرار دارند که این قاب کاملا بیرون زده است و وقتی می‌خواهید با P30 Pro روی سطح صاف کار کنید متوجه مزاحمت این بیرون‌زدگی می‌شوید. دوربین دیگر که یک لنز تایم آو لایت است خارج از این قاب تعبیه شده که کاملا زیر شیشه قاب پشتی قرار دارد و نمی‌توانید آن را لمس کنید.

این گوشی وزن خیلی کمی ندارد اما بالانس وزنی به خوبی در آن اجرا شده و با کار کردن طولانی مدت با آن احساس خستگی نمی‌کنید. سر بودن یکی از ویژگی‌های اساسی این گوشی هوشمند به‌حساب می‌آید که به سبب جنس شیشه‌ای آن و کم بودن فریم فلزی‌اش است.

در کل پی 30 پرو یکی از زیباترین و خوش‌دست‌ترین گوشی‌هایی است که در حال حاضر می‌توانید در بازار پیدا کنید و هوآوی تمام سعی خودش را به کار گرفته تا پرچم‌دارش از نظر طراحی هم از نسل قبل متفاوت باشد و هم اینکه از نظر زیبایی‌شناسی یک سر و گردن از رقبا بالاتر بایستد.

P30 Lite

پی سی لایت همان زبان طراحی برادران بزرگ خودش را دارد و حتی در جنس بدنه هم خیلی شبیه به آن‌ها است. قاب پشت گوشی از شیشه ساخته شده اما فریمش از پلاستیک است تا نشانی از میان رده بودن در آن دیده شود. پی سی لایت همان‌طور که نامش نشان می‌دهد گوشی‌ای بسیار خوش‌دست است و به‌راحتی هر چه تمام‌تر می‌توانید با یکدست با آن کار کنید.

به سبب جنس شیشه‌ای سر بودن یکی از ویژگی‌های اساسی این گوشی هوشمند به‌حساب می‌آید. برای قاب جلو از شیشه خمیده استفاده نشده اما برای قاب پشت شیشه از شیشه خمیده بهره برده شده که میزان خمیدگی‌اش کمتر از پی 30 پرو است اما با وجود این کمک بسیار زیادی برای راحت برداشتن گوشی از روی سطح صاف و کار کردن طولانی مدت بدون خستگی کرده است.

image

 

وزن سبک و اندازه جمع و جور دو مشخصه پی سی لایت به‌حساب می‌آیند که همان ابتدای کار با دست گرفتنش متوجه آن‌ها می‌شوید.

حاشیه‌های صفحه‌نمایش برای گوشی‌ای در این رده قیمتی بسیار کم است و ناچ قطره‌ای که بالای صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده هم اندازه بسیار جمع و جوری دارد. صفحه‌نمایش با اندازه 6.2 اینچی کیفیت فول اچ‌دی دارد و زیر نور خورشید هم عملکرد کاملا قبولی را از خودش ارائه می‌کند. رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش در کل شفاف و نزدیک به واقعیت به نمایش در می‌آیند.

در قاب پشتی 3 لنز برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده که این 3 لنز در قابی جدا و بیرون زده از این قاب هستند. زمانی که گوشی را روی سطح صاف قرار دهید به طور حتم این بیرون‌زدگی اجازه نمی‌دهد خیلی راحت با گوشی روی سطح کار کنید.

رنگ‌های زیبایی برای قاب پشتی در نظر گرفته شده که این میان رده را به یکی از زیباترین و شیک‌ترین گوشی‌های میان رده بازار تبدیل کرده است. ما رنگ مشکی را در اختیار داشتیم که هیچ اثری از لک و چربی روی آن باقی نمی‌ماند و اگر هم در نور چیزی مشخص می‌شد می‌توانستیم با یکبار دستمال کشیدن به‌راحتی از شر این لک‌ها خلاص شویم.

در مجموع P30 Lite گوشی بسیار زیبایی است و به خوبی از ترند این روزهای بازار گوشی‌های هوشمند پیروی کرده است به علاوه اینکه به جرئت می‌توانید بگوییم که یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی‌های بازار است و مدت‌ها بود که گوشی‌ای به این خوش‌دستی ندیده بودیم.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

Amin

۱۳۹۸/۳/۲۵
شما هم خواهشا اسم سری A رو با سری P نیار!

ali

۱۳۹۸/۳/۲۰
اگه منظورت تحریم های امریکاست که درسته مشکلات زیادی خواهد داشت دربرابر امریکا ولی مطمن باش دومین شرکت بزرگ موبایل ، بزرگ ترین و پیش رفته ترین شرکت مخابراتی دنیا ،هواوی هم دست روی دست نخواهد گذاشت
و به احتمال زیاد نیمی از این تحریم ها با مذاکره حل میشه
و بقیه اش هم بلاخره یجورای حل میکنه
البته فراموش نکنید که چین با قدرت پشت هواوی هست کشوری که اگه همین الان همه سرمایه اش را از امریکا خارج کند می تواند اقتصاد امریکا را در چند روز سرنگون کند
این را هم باید در نظر داشته باشید که این تحریم ها هم به شرکت هواوی ضرر میزنه هم به شرکت های امریکای
چرا؟؟؟
1-چون هواوی میره دنبال خودکفایی وچینی ها ثابت کرد اند وقتی دنبال چیزی میرن در ان از بهترین ها میشوند وشرکت های امریکایی نتها مصرف کننده خود را از دست داده اند بلکه رقیب هم پیدا میکنند
2-این کار امریکا برای تمام شرکت های دنیا را یک تلنگر بود که بله بروید دنبال خود کفایی چرا که امریکا می تواند هر لحظه شما را با مشکلات جدی رو به رو کند وحتما تمام شرکت ها بخصوص شرکت های بزرگ واکنش هایی نشان خواهند داد

رضا

۱۳۹۸/۳/۱۴
بر این امریکا لعنت که نزاشت شرکت به این خوبی پیشرفت کنه . شرکتی که بر شرکت های دیگر تاثیر داشت .
مثل کاهش قیمت محصولات جدید سامسونگ

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۳/۱۴
P30پرو، از قدرت کافی برای افزایش آدرنالین در رگ‌های هر بنی‌بشری برخوردارست.
رنگ‌ آرورا?

هومن

۱۳۹۸/۳/۱۳
جي اس ام دست از سر اين سري p30 بردار لطفا همش داري اين سري رو برسي ميكني
به جاش سري A سامسونگ رو برسي كن