خانهاخبار
ایالات متحده برای صدور ویزا نیاز به اطلاعات شبکه‌های اجتماعی درخواست کنندگان دارد

ایالات متحده برای صدور ویزا نیاز به اطلاعات شبکه‌های اجتماعی درخواست کنندگان دارد

شما برای دسترسی به ویزای ایالات متحده باید اطلاعات 5 سال گذشته خود را به اشتراک بگذارید
۱۳۹۸/۳/۱۳

اگر می‌خواهید در ایالات متحده بمانید، احتمالا باید حضور اینترنتی خود را به اشتراک بگذارید. مطابق با قوانین پیشنهادی سال 2018 که پیش از آن در سال 2015 نیز مطرح شده بود، اکنون کشور امریکا تقریبا تمام متقاضیان ویزا را مجبور به ارائه نام حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی خود در پنج سال گذشته می‌کند. این مجوز تنها فهرست کوچکی از دسترسی‌های اطلاعات کاربران را پوشش می‌دهد. این اطلاعات در گام نخست به صورت داوطلبانه توسط کسانی که درخواست ویزا و یا اقامت در امریکا را دارند ارائه خواهد شد. در قدم بعدی اطلاعات درخواست کنندگان فراتر از سایت‌های اجتماعی رصد خواهد شد که در فهرست فرم مذکور ذکر نشده‌اند.

image

 

متقاضیان ویزا و اقامت همچنین باید آدرس‌های ایمیل و شماره تلفن‌های قبلی خود را در فهرست اطلاعات غیر ارتباطی مانند وضعیت سفر خود قرار داده و اطلاعات هر گونه دخالت خانواده خود را در زمینه خشونت و تروریسم ارائه دهند. البته در این لیست، برخی از دیپلمات‌ها و مقامات از این الزامات معاف هستند.

image

 

ایالات متحده قبلا فقط این اطلاعات را از افرادی که از مناطق تحت کنترل تروریسم بازدید می‌کردند، خواسته بود. با این وجود، هدف ارائه این اطلاعات تغییری نکرده است. ایالات متحده امیدوار است با احراز هویت دوگانه بتواند افراط گرایانی که ایدئولوژی خود را در اینترنت در زمینه کشور مطبوعشان مورد بحث قرار داده‌اند، پیدا کرده و بصورت پیشگیرانه از وقایعی مانند تیراندازی و حملات تروریستی به مردم جلوگیری نماید.

image

 

این اقدام ویزای میلیون‌ها نفر از افراد را در هر سال تحت تاثیر قرار می‌دهد. این که این عمل در اقدام پیشگیرانه علیه تروریسم موثر واقع می‌شود یا خیر هنوز مشخص نیست. یک مقام وزارت امور خارجه امریکا خاطر نشان کرد که متقاضیان در صورت دادن اطلاعات غلط در این زمینه ممکن است با پیامدهای جدی مهاجرتی مواجه شوند. این مقام در رابطه با ساز و کار راستی آزمایی اطلاعات ارائه شده کاربران حاضر به صحبت نشد. این مسئله شامل چالش‌هایی همچون حساب‌های کاربری دروغین و همچنین ارائه اطلاعات نادرست بر روی صفحات اجتماعی کاربران می‌شود. همچنین این مسئله بر روی حفظ حریم خصوصی کاربران شبکه‌های اجتماعی تاثیر گذار است. این شبکه‌ها ممکن است بخواهند هویت آنلاین کاربران حساب‌های خصوصی را به کارمندان دولتی ایالات متحده امریکا فاش کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)