خانهاخبار
پردازنده هلیو M70 با پشتیبانی از مودم 5G معرفی شد

پردازنده هلیو M70 با پشتیبانی از مودم 5G معرفی شد

مدیاتک در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان از پردازنده جدیدی به نام هلیو M70 رونمایی کرد که مجهز به مودم 5G است. این تراشه تا سه‌ماهه سوم 2019 برای ارسال به شرکت‌ها آماده می‌شود.
۱۳۹۸/۳/۹

مدیاتک رسما در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان از جدیدترین تراشه خود به نام Helio M70 رونمایی کرد. این تراشه از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و با فرم ۷ نانومتری ساخته شده است. هلیو M70 اولین پلتفرمی است که از معماری Cortex-A77 و Mali-G77 استفاده می‌کند.

پردازنده هلیو M70 با کمک مودم 5G خود به تلفن‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا بتوانند از شبکه‌های مستقل 5G و شبکه‌های غیرمستقل زیر ۶ گیگاهرتز استفاده کنند. این تراشه با نسل‌های دوم، سوم و چهارم ارتباطات هم سازگار است تا بتواند در مناطقی که در پوشش 5G نیست به خوبی کار کند. جو چِن، رئیس شرکت مدیاتک می‌گوید تراشه آن‌ها قوی‌ترین پردازنده 5G است که تا امروز معرفی شده است.

تراشه جدید مدیاتک تا سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ برای ارسال به شرکت‌ها آماده خواهد شد، بنابراین در ابتدای سال ۲۰۲۰ می‌توانیم اولین دستگاه‌هایی را ببینیم که از این پردازنده استفاده می‌کنند.

مشخصات کامل هلیو M70 هنوز نهایی نشده، به همین خاطر قرار است در ماه‌های آینده معارفه جداگانه‌ای برای این پردازنده صورت بگیرد. از جمله شرکت‌های بزرگی که با این کمپانی همکاری می‌کنند می‌توانیم به اوپو و ویوو اشاره کنیم، پس انتظار می‌رود که هر دوی این شرکت‌ها سال آینده یک پرچمدار 5G روانه بازار کنند.

در حال حاضر اعلام شده که هلیو M70 می‌تواند (در شبکه‌ای زیر ۶ گیگاهرتز) به حداکثر سرعت دانلود ۴.۷ گیگابیت برسد و از NR2 پشتیبانی کند. این پردازنده قادر به پشتیبانی از رمزنگاری ویدیوهای 4K و رمزگشایی ویدیوها با نرخ 60 fps است. علاوه بر این، پردازنده جدید مدیاتک با دوربین‌هایی که حداکثر رزولوشن آن‌ها ۸۰ مگاپیکسل باشد سازگاری دارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)