خانهاخبار
شایعه: نام نسخه آینده سیستم عامل مک فاش شد!

شایعه: نام نسخه آینده سیستم عامل مک فاش شد!

سیزدهم خرداد ماه، کنفرانس توسعه دهندگان اپل برگزار می شود و ضمن آن، شاهد رونمایی از نسخه جدید سیستم عامل ها هستیم.
۱۳۹۸/۳/۸

همان طور که می دانید، مدت هاست که اهالی کوپرتینو برای نامگذاری سیستم عامل مک، از نام حیوانات استفاده می کند و اخیرا نیز ذهن آنها به سمت و سوی مکان ها جاذبه های دیدنی کشور آمریکا معطوف شده است. حال که به سیزدهم خرداد ماه و کنفرانس توسعه دهندگان اپل نزدیک می شویم، حرف و حدیث ها پیرامون نام نسخه جدید سیستم عامل مک بالا گرفته و برخی افراد معتقد هستند که اپل مجددا اسامی حیوانات را برای آن در نظر گرفته و اسم انتخابی، ماموت نام دارد.

اپل در سال 2013، حدود 19 نام مختلف را برای سیستم عامل های خود رزرو کرده بود که از آن سال تا به حال، نام های Mojave، Yosemite و Sierra مورد استفاده قرار گرفتند و برخی از این اسامی نیز امکان استفاده شدن را دارا نبودند. در نهایت به چهار اسم مختلف می رسیم:

  • Mammoth
  • Rincon
  • Monterey
  • Skyline

در حالی که هر چهار اسم یاد شده امکان برگزیده شدن را دارا هستند، اما به نظر می رسد که ماموت از بین این اسامی، صلاحیت بیشتری برای نسخه بعدی سیستم عامل مک را داشته باشد.

image

 

بر اساس گزارش فوق، مدارک مربوط به Mammoth اوایل ماه جاری مجددا بازسازی شده است. از زمان رزرو شدن این نام تا به حال، بارها با تأخیر یا مسدود شدن روبرو شد. اما روز هفتم ماه می (17 اردیبهشت) عنوان ماموت مجددا مورد تأیید قرار گرفت.

نام ماموت از معنای خاصی نیز بهره می برد، چرا که به دو عنوان زیر در شهر کالیفرنیا نیز مربوط می شود:

  • رشته کوه ماموت
  • دریاچه ماموت

Monterey نام یک شهر تاریخی در اقیانوس آرام است و Rincon نیز به محلی مشهور در جنوب کالیفرنیا اطلاق می شود. در نهایت، نام Skyline نیز می تواند به عنوان یکی از احتمالات به حساب آید، چرا که نام بلواری منتهی به رشته کوه سانتا کروز است.

هر یک از اسامی اشاره شده به عنوان نامی مهم برای اهالی کوپرتینو به حساب می آید و انتخاب یکی از آنها، ابدا موضوع ساده ای به شمار نمی رود.

همان طور که اشاره شد، سیزدهم خرداد مصادف با رونمایی از نسخه جدید سیستم عامل مک است و به همین دلیل، تنها پنج روز تا مشخص شدن نام آن باقی مانده و زمان زیادی برای انتظار به نظر نمی رسد. لذا تا آن روز باید منتظر بمانیم و ببینیم که نام سیستم عامل جدید چیست و چه ویژگی هایی را با خود برای علاقمندان به این پلتفرم به همراه دارد.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)