خانهاخبار
گلکسی S11 با پردازنده Cortex-A77 می‌تواند قانون مور را زیر پا بگذارد

گلکسی S11 با پردازنده Cortex-A77 می‌تواند قانون مور را زیر پا بگذارد

اگر ARM به تعهداتی که نسبت به معماری Cortex-A77 داده بود عمل کرده باشد و گلکسی S11 سال آینده از این معماری استفاده نماید، این دستگاه اولین پرچمداری خواهد بود که قانون مور را زیر پا می‌گذارد.
۱۳۹۸/۳/۷

ARM دیروز از معماری پردازشی جدید خود موسوم به Cortex-A77 رونمایی کرد. این سیستم به پردازنده‌های ۷ نانومتری موجود اجازه می‌دهد تا عملکرد خود را ۲۰ درصد بهبود ببخشند. ARM چنان به محصول جدید خود افتخار می‌کند که آن را به عنوان رقیبی برای پردازنده‌های لپتاپ‌های امروزی معرفی کرده است. ولی نکته جذاب این دستاورد جدید جهش بزرگی است که در بخش عملکرد گرافیکی دستگاه‌ها ایجاد خواهد شد.

تراشه‌هایی مثل اگزینوس سامسونگ که از پردازنده گرافیکی خود ARM یعنی Mali استفاده می‌کنند، با کمک معماری جدید Mali-G77 می‌توانند عملکرد خود را ۴۰ درصد افزایش و مصرف انرژی را ۳۰ درصد کاهش دهند. علاوه بر این، در بخش یادگیری ماشینی نیز سرعت پردازش‌ها ۶۰ درصد بیشتر می‌شود.

image

ARM این افزایش چشمگیر را از طریق معماری کاملا جدیدی به نام Valhall به دست آورده است. بازی‌های پیچیده‌ای مثل فورت‌نایت و پابجی که به حجم عظیمی از پردازش گرافیکی نیاز دارند و انرژی زیادی مصرف می‌کنند، حالا با کمک Mali-G77 می‌توانند خیلی راحت‌تر اجرا شوند.

پردازنده‌هایی که با معماری Cortex-A77 ساخته خواهند شد از سال آینده وارد بازار می‌شوند، بنابراین اسنپدراگون ۸۶۵ و گلکسی اس ۱۱ احتمالا اولین دستگاه‌های مجهز به این فناوری خواهند بود. اگر ARM توانسته باشد به تمام تعهداتی که تابستان سال گذشته داده بود عمل کند (تصویر زیر)، این شرکت موفق شده تا قانون مور را زیر پا بگذارد.

با این حساب سال آینده می‌تواند سال جذابی برای تلفن‌های هوشمند رده بالا باشد، و در این میان متضرر اصلی بازار احتمالا هوآوی خواهد بود، زیرا چند روز پیش اعلام شد که به دنبال تحریم‌های آمریکا، ARM با این کمپانی چینی قطع رابطه کرده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

رضا

۱۳۹۸/۳/۸
تا اون موقع هواوی باید از مدیاتک استفاده کنه چون نه می‌تونه از کوالکام بخره و نه خودش می‌تونه به دلیل تحریم تولید تراشه داشته باشه!

Arshia

۱۳۹۸/۳/۸
چینی ها به خدا اعتقاد ندارند دوست عزیز.

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۳/۷
خدایِ هوآوی هم بزرگه??