خانهاخبار
ایراد امنیتی سیستم عامل مک، گریبانگیر کاربران شد

ایراد امنیتی سیستم عامل مک، گریبانگیر کاربران شد

بر اساس اخباری که جدیدا به گوش می رسد، ظاهرا وجود یک ایراد در سیستم عامل مک، امنیت کاربران را به خطر انداخته است.
۱۳۹۸/۳/۷

اپل همواره تأکید زیادی روی امنیت پلتفرم های خود داشته، اما سیستم عامل مک ظرف یک سال گذشته با ایرادات امنیتی مختلفی روبرو شده که از جمله آنها، می توان به مشکل جدیدی که برای آن پیش آمده اشاره کرد. فیلیپو کاوالارین یکی از محققین برجسته موفق به کشف یک ایراد امنیتی در سیستم عامل مک شده که به هکرها اجازه نصب بدافزار، بدون اجازه کاربر را می دهد.

از آنجا که Gatekeeper مسئولیت تأمین امنیت سیستم عامل مک را بر عهده داشته و اپلیکیشن های مختلف را تحت بررسی خود قرار می دهد، به وسیله ایراد امنیتی، بدافزارهای مختلف قابلیت دور زدن آن را پیدا کرده و روی سیستم کاربر قربانی نصب می شوند. فایلی که با پسوند Zip دانلود می شود، شما را به صورت خودکار به وبسایت برنامه نویس مربوطه هدایت کرده و به همین راحتی، سیستم شما قربانی حملات این هکر می شود.

آقای Cavallarian به این موضوع اشاره کرد که ایراد امنیتی یاد شده را در 22 فوریه به اطلاع مسئولان اپل رسانده و به احتمال خیلی زیاد، این مشکل در بروزرسانی جدید macOS 10.14.5 که اخیرا منتشر شد، برطرف شده است. اما وی در اظهارات خود، چنین عنوان کرد که ایراد امنیتی یاد شده همچنان پابرجاست و اپل نیز از ادامه پاسخ به ایمیل های او سر باز می زند.

فیلیپو بعد از مهلت 90 روزه ای که به مقامات اپل داده بود، این موضوع را رسانه ای کرد و به این ترتیب، باید منتظر ماند و دید که اهالی کوپرتینو، چه تصمیمی در قبال این ایراد امنیتی اتخاذ خواهند کرد.

از آنجا که برای آلوده شدن به این ویروس، شخص قربانی باید یک فایل Zip را باز کرده و محتویات آن را اجرا کند، امکان به خطر افتادن اطلاعات کاربران تقریبا پایین است. تا زمان ارائه بروزرسانی معتبر برای رهایی از این ایراد امنیتی، هنگام باز کردن فایل های Zip نهایت دقت را به خرج دهید.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

احمد

۱۳۹۸/۳/۷
هرجا صحبت از امنیت میشه سر ویندوز و اندروید رو میبُرند و نام اپل رو به عنوان نهایت امنیت بیان میکنند در حالی که بارها ثابت شده امنیت اکوسیستم اپل ممکنه کمتر از گوگل و مایکروسافت باشه ولی بیشتر نیست!