خانهاخبار
نام سیستم عامل اختصاصی هوآوی احتمالا Ark OS خواهد بود

نام سیستم عامل اختصاصی هوآوی احتمالا Ark OS خواهد بود

با توجه به اسامی تجاری جدیدی که توسط هوآوی در دفتر مالکیت فکری اتحادیه اروپا به ثبت رسیده، می‌توان حدس زد که نام سیستم عامل جایگزین اندروید Ark OS خواهد بود.
۱۳۹۸/۳/۷

هوآوی اخیرا اعلام کرده که مشغول کار روی سیستم عامل اختصاصی خودش است تا در نهایت آن را با اندروید جایگزین کند. حالا با توجه به نشان‌های تجاری جدیدی که توسط این شرکت به ثبت رسیده، می‌توانیم حدس بزنیم که نام این سیستم عامل چه خواهد بود.

این غول بزرگ چینی به‌تازگی سه نام جدید در دفتر مالکیت فکری اتحادیه اروپا (EUIPO) ثبت کرده که شامل HUAWEI ARK OS, HUAWEI ARK و ARK OS است. همه این اسامی در تاریخ ۲۴ مه، یعنی همین چند روز پیش به ثبت رسیده‌اند.

البته ثبت این نام‌ها لزوما به معنای این نیست که اسم سیستم عامل اختصاصی هوآوی یکی از این سه مورد خواهد بود، اما با توجه به این که خود آن‌ها تایید کرده‌اند که مشغول کار روی جایگزین اندروید هستند و توسعه این سیستم عامل با توجه به تحریم‌های اخیر آمریکا و گوگل باید هر چه زودتر انجام شود، می‌توانیم حدس بزنیم که نام سیستم عامل مذکور در نهایت همین Ark OS خواهد بود.

image

هوآوی قبلا در ماه نوامبر اعلام کرده بود که ساخت جایگزینی برای اندروید را آغاز کرده، اما آن خبر در آن روزها به اندازه امروز اهمیت نداشت. امروز آمریکا شدیدترین تحریم‌ها را علیه هوآوی اعمال کرده و باعث شده که بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جمله گوگل روابط خود را با این کمپانی چینی قطع کنند.

بر اساس گزارشات جدید، در پی اخبار چند هفته اخیر، میزان فروش محصولات هوآوی افت قابل توجهی پیدا کرده است. همان طور که می‌دانید تلفن‌های هوشمند این شرکت با اندروید کار می‌کنند و اگرچه آمریکا سه ماه به هوآوی مهلت داده اما اگر این شرکت نتواند شرایط را تغییر بدهد، این معافیت ۹۰ روزه تاثیر چندانی بر اصل ماجرا نخواهد داشت.

مدیر عامل هوآوی چند روز پیش اعلام کرد که آن‌ها آماده این تغییرات هستند و کاربران نباید نگران چیزی باشند، با این حال موانع و مشکلات زیادی پیش روی این کمپانی قرار گرفته است. استفاده از یک سیستم عامل کاملا جدید فقط بخشی از این ماجراست، اما نباید فراموش کنیم که هوآوی در بخشی سخت‌افزاری هم در مضیقه قرار گرفته است.

خیلی از بخش‌های سخت‌افزاری محصولات هوآوی از شرکت‌های آمریکایی یا شرکت‌هایی تامین می‌شوند که با طرف‌های آمریکایی رابطه مستقیم دارند. با توجه به قطع همکاری ARM، این کمپانی حتی ممکن است دیگر نتواند دست به تولید تراشه‌های Kirin بزند.

البته تصمیم فعلی دولت آمریکا می‌تواند صرفا یک مانور سیاسی از سوی دونالد ترامپ باشد، چرا که او جدیدا در مصاحبه‌ای گفته بود ممکن است هوآوی را در توافق تجاری میان آمریکا و چین قرار دهد. اگر این اتفاق بیفتد، تمام مشکلات هوآوی حل می‌شود، اما این شرایط هرچه بیشتر طول بکشد، آسیب بیشتری به این شرکت وارد می‌شود. از سوی دیگر، با توجه به رقابت شدیدی که در بازار فناوری وجود دارد، دوام شرایط موجود به نفع سایر رقبا از جمله سامسونگ و اپل تمام می‌شود و کار هوآوی را برای ادامه رقابت سخت‌تر می‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

علی

۱۳۹۸/۳/۸
تایزن هنوز موجوده و در تلویزیون ها و ساعت های سامسونگ استفاده میشه ولی در موبایل شکست خورد

بهرام

۱۳۹۸/۳/۷
سیستم عاملی که همین تازگی به ثبت رسیده قاعدتا توانایی رقابت با اندروید رو نداره. حتی این سیستم عامل توان رقابت با سیستم عامل های از رده خارج شده مثل ویندوز فون و سیستم عامل بلک‌بری رو هم نداره. اندروید برترین و محبوب ترین سیستم عامل جهان از نظر تعداد کاربر و تعداد اپلیکیشن و توسعه دهنده هست و ویندوزفون با وجود حمایت مایکروسافت و سرمایه گذاری میلیارد دلاری در رقابت با اندروید به نابودی رسید تا جایی که مایکروسافت به نصب مجموعه آفیس، اسکایپ و.. در گوشی های اندرویدی مثل سامسونگ و.. دست زد و ترجیح داد تا از فروش گوشی‌های اندرویدی سود ببره !! کسی حاضر نیست گوشی با یک سیستم عامل نوپا و آزمایشی بخره و قطعا هواوی بسیاری از مشتریان خودش رو با این سیستم عامل جدید از دست میده و از نظر امکانات نرم‌افزاری و حتی سخت‌افزاری (به دلیل تحریم شدن Kirin توسط ARM) در رده پایین تری نسبت به وضعیت سابق و فعلی خودش قرار میگیره.

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۳/۷
اینم مثل تایزنِ سامسونگ از الان محکوم به شکست است.