خانهاخبار
ARM از CPU و GPU و پردازنده یادگیری ماشینی جدید خود رونمایی کرد

ARM از CPU و GPU و پردازنده یادگیری ماشینی جدید خود رونمایی کرد

شرکت ARM در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان از تراشه‌های جدید CPU و GPU و پردازنده یادگیری ماشینی خود رونمایی کرد. این تراشه‌ها مسیر ورود این شرکت را به دنیای 5G هموار خواهند کرد.
۱۳۹۸/۳/۶

شرکت ARM از نسخه‌های جدید واحد پردازش مرکزی، تراشه گرافیکی و تراشه یادگیری ماشینی جدید خود رونمایی کرد. خبر معرفی این تراشه‌ها توسط مسئولان ARM در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان اعلام شد.

این شرکت انگلیسی اعلام کرد که Arm Cortex-A77 CPU و Arm Mali-G77 GPU و پردازنده یادگیری ماشینی ARM تراشه‌های جدید آن‌ها هستند. این تراشه‌ها به ورود ARM به عصر جدید ارتباطات 5G کمک خواهند کرد.

ایان اسمیت، معاون ارشد بازاریابی ARM در این نمایشگاه گفت: «چند سال است که پیگیر شبکه 5G هستیم و از این که می‌بینیم این شبکه امسال بالاخره در دنیای تلفن‌های هوشمند شروع به کار کرده خوشحالیم.»

این تراشه‌ها می‌خواهند پتانسیل‌های شبکه را افزایش داده و فضای بازار را برای فراگیری نسل پنجم ارتباطات، اینترنت چیزها و هوش مصنوعی آماده کنند.

image

Arm Cortex-A77 نسخه جدید Cortex-A76 است که حالا می‌تواند در هر ساعت ۲۰ درصد دستورات بیشتری انجام دهد. این تراشه چهار برابر قوی‌تر از Cortex-A15 است که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و همچنین قیمت پایین‌تری دارد.

ARM می‌گوید لپتاپ‌هایی که همیشه به شبکه اتصال دارند یا دستگاه‌هایی که در حوزه یادگیری ماشینی فعالیت می‌کنند می‌توانند از این تراشه‌ها استفاده نمایند. Arm Mali-G77 با کمک معماری Valhall توانسته ۴۰ درصد عملکرد خود را بهبود ببخشد. از Arm Cortex-A77 می‌توان در سیستم‌های یادگیری ماشینی یا واقعیت افزوده/مجازی استفاده کرد.

Arm Mali-G77 پیشرفت‌های مهمی در بخش ریزمعماری خود داشته که باعث شده این تراشه بتواند کارآمدی انرژی و توان عملیاتی خود را ۳۰ درصد افزایش دهد. علاوه بر این، Mali-G77 به لحاظ عملکرد در حوزه یادگیری ماشینی ۶۰ درصد قوی‌تر شده است.

این پیشرفت‌ها دستاوردهای قابل توجهی هستند که به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف از جمله بازی‌ها اجازه می‌دهند تا سیستم‌های هوشمندی برای اکوسیستم‌های موبایلی خود طراحی کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)