خانهاخبار
بیانیه رسمی وان پلاس درباره دوربین پرچمدار OnePlus 7 Pro

بیانیه رسمی وان پلاس درباره دوربین پرچمدار OnePlus 7 Pro

پرچمدار OnePlus 7 Pro اخیرا با ادعای پشتیبانی از بزرگنمایی اپتیکال تا سه برابر روانه بازار شد اما کمپانی سازنده حالا با گزارش بسیاری از کاربران بیانیه‌ای صادر کرده و تأکید کرده است که گوشی تازه‌اش از امکان بزرگنمایی تا سه برابر بهره می‌برد.
۱۳۹۸/۳/۵

وان پلاس اخیرا از تازه‌ترین پرچمداران خود به نام‌های OnePlus 7 و 7 Pro پرده برداشت. در روزهای اخیر کاربران پرچمدار پیشرفته OnePlus 7 Pro گزارش‌هایی درباره یک نقص فنی در سرتاسر فضای وب منتشر کردند و همین موضوع باعث شده است کمپانی سازنده یادداشتی مرتبط را در پاسخ به آن‌ها منتشر کند و وعده‌ای برای رفع آن دهد. این مشکل درباره دوربین اصلی گوشی مذکور نه نرم افزاری و نه سخت افزاری است؛ بلکه به کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات وان پلاس درباره OnePlus 7 Pro مربوط می‌شود.

image

 

وان پلاس در همه بروشورها و پوسترهای تبلیغاتی خود ادعا کرده است که OnePlus 7 Pro از امکان بزرگنمایی اپتیکال تا سه برابر پشتیبانی می‌کند. این اطلاعات هنوز هم در وب‌سایت کمپانی سازنده دیده می‌شود، اما به نظر می‌رسد که کاملاً اشتباه باشد. پرچمدار تازه وان پلاس درواقع از بزرگنمایی اپتیکال تا 2.2 برابر پشتیبانی می‌کند و گزارشات موجود در فروم Reddit هم با معادلاتی این موضوع را به اثبات می‌رساند. اگر از کاربران OnePlus 7 Pro هستید، ممکن است خودتان هم بتوانید این موضوع را ثابت کنید. ابتدا باید توجه کنید که از لنز تله فوتو برای وضعیت پرتره و چنین تصاویری استفاده می‌شود. این مورد را می‌توانید در اتاقی با نور زیاد آزمایش کنید و البته باید انگشت خود را روی پایین‌ترین لنز از ماژول در پنل پشتی نگه دارید. اسلایدر بزرگنمایی را از یک برابر به 3 برابر منتقل کنید و وضعیت را به Portrait Mode تغییر دهید و همچنان انگشت خود را روی لنز پایین نگه دارید. این آزمایش ساده ثابت می‌کند که Portrait Mode از لنز تله فوتو استفاده می‌کند.

image

 

سپس در وضعیت پیش فرض دوربین یک تصویر با بزرگنمایی 3 برابر به ثبت برسانید. به Portrait Mode تغییر دهید تا متوجه شوید فضا با زاویه بازتری دیده می‌شود و تصویر هم چندان بزرگنمایی نشده است. از آنجا که هر دو وضعیت Main Mode و Portrait Mode به لنز تله فوتو دسترسی دارند، پس تصویری که در وضعیت پیش فرض به ثبت رسانده‌اید بریده شده است تا نمای بزرگنمایی تا سه برابر را به وجود آورد. به طور کلی می‌توان ادعا کرد که بزرگنمایی 2.2 برابر بیشتر به 2 برابر نزدیک است نه 3 برابر!

image

 

اولین باری نیست که امکان بزرگنمایی وان پلاس مورد تشکیک قرار می‌گیرد!

همان‌طور که گفتیم، کمپانی وان پلاس درباره موضوع بزرگنمایی اپتیکال در OnePlus 7 Pro بیانیه‌ای رسمی منتشر کرده است. در این بیانیه به جای عبارت بزرگنمایی اپتیکال تا سه برابر به بزرگنمایی تا سه برابر اشاره شده است. این ادعای تازه می‌تواند صحت داشته باشد؛ زیرا بعد از بریده شدن تصویر می‌توان بزرگنمایی تا سه برابر را مشاهده کرد و همان‌طور که وان پلاس هم ادعا می‌کند، هیچکدام از جزئیات درون تصویر در این روند حذف نمی‌شوند. این سازنده چینی در یادداشت تازه خود همچنین اضافه کرده است که «بزرگنمایی تصویر تا سه برابر همان تصاویر 8 مگا پیکسلی که در تبلیغات اشاره کرده بودیم را ارائه می‌دهد».

البته این اولین باری نیست که توان دوربین یک گوشی وان پلاس در بزرگنمایی زیر سوال می‌رود. این کمپانی در سال 2017 هم گوشی OnePlus 5 خود را با ادعای بزرگنمایی دو برابر تبلیغ کرد. از آنجا که iPhone 7 Plus اپل همان سال با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال تا دوبرابر معرفی شد، این شبهه به وجود آمد که پرچمدار تازه وان پلاس هم از این قابلیت بهره می‌برد. سرانجام کارل پی، بنیان گذار وان پلاس، در توییتر خود در این باره شفاف سازی کرد و گفت بزرگنمایی دو برابر در OnePlus 5 از نوع اپتیکال نیست. این گوشی درواقع از امکان بزرگنمایی 1.6 اپتیکال بهره می‌گرفت و از تکنولوژی چند فریمی SmartCapture برای حفظ تأثیر بزرگنمایی 4 برابر استفاده می‌کرد.

تفاوت این است که وان پلاس این بار رسما اعلام کرده بود OnePlus 7 Pro از بزرگنمایی اپتیکال تا سه برابر پشتیبانی می‌کند، اما درواقع در بیانیه تازه آن شاهد ادعای دیگری هستیم.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)