خانهاخبار
افشای اطلاعات تازه از دوربین آیفون 11 اپل

افشای اطلاعات تازه از دوربین آیفون 11 اپل

تازه‌ترین گزارش‌ها درباره آیفون‌های 2019 اپل مشخصات احتمالی نرم افزاری و دوربین این گوشی‌ها را فاش کرده است. قرار است دوربین سه گانه مربعی در آیفون 11 و 11 مکس از دو لنز با قابلیت OIS بهره ببرد و تغییرات چشمگیری در سیری رخ دهد.
۱۳۹۸/۳/۵

هنوز چهار ماه دیگر تا تاریخ معرفی سیستم عامل تازه iOS 13 و آیفون‌های 2019 باقی مانده اما کانال یوتیوبی EverythingApplePro با همکاری افشاگری به نام مکس ویباک برخی اطلاعات تازه را درباره محصولات آینده اپل منتشر کرده است.

آیفون 11: به روزرسانی در دوربین و تغییرات فیزیکی

انتظار می‌رود آیفون 11 و 11 اس هم مانند نسل قبلی یعنی آیفون 10 و 10 اس مکس به پنل‌های نمایش بزرگ 5.8 و 6.5 اینچی از نوع امولد مجهز شوند. این پنل‌ها همچنین ممکن است با ناچ تقریبا بزرگ مانند گذشته توسعه یابند. از طرفی گفته می‌شود که اپل نوعی سیستم تشخیص چهره پیشرفته و سه بعدی را در دست توسعه دارد که امکان استفاده از آن در میدان زاویه‌ای بازتری امکان‌پذیر است.

image

در پنل پشتی احتمالا تغییرات بیشتری و مخصوصا در طرح دوربین اصلی اعمال می‌شود. انتظار می‌رود پرچمداران 2019 اپل در ماژول دوربین اصلی به لنز سوم 12 مگا پیکسلی با زاویه باز مجهز شوند که میدان دید آن 120 درجه گزارش شده است. در مقایسه باید به ال جی V40 ThinQ اشاره کنیم که لنز زاویه باز با میدان 107 درجه دارد و میدان دید در گلکسی اس 10 هم 123 درجه است.

همچنین گزارش شده بود که اپل تلاش می‌کند OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر را به هر سه لنز درون دوربین اصلی آیفون‌های 11 اضافه کند. از طرفی به نظر می‌رسد که تصمیم این غو کوپرتینویی تغییر کرده است و به جای آیفون 11 در آیفون‌های سال 2020 شاهد این قابلیت مهم خواهیم بود. آیفون‌های امسال احتمالا مانند آیفون 10 اس تنها در لنزهای اصلی و تله فوتو از قابلیت OIS بهره می‌برند.

گفته می‌شود اپل همچنین قصد دارد فلش LED پیشرفته‌تری را با حفظ اندازه ظاهری توسعه دهد تا آیفون‌های 11 بتوانند تصاویر باکیفیت‌تر و روشن‌تری را به ثبت برسانند. پیش بینی می‌شود میزان بیرون زدگی ماژول دوربین در آیفون 11 و 11 مکس نسبت به نسل‌های قبلی کمتر باشد. به عبارت دیگر، ضخامت و برجستگی ماژول دوربین امسال کمتر خواهد بود.

در آخر گفته می‌شود اپل ISP و HDR را هم بهبود بخشیده است. جزئیاتی در این باره منتشر نشده است اما افشاگر منبع این گزارش ادعا می‌کند قابلیت‌های بهبود یافته از آنچه سامسونگ، گوگل و هوآوی تا به حال عرضه کرده‌اند، بهتر خواهد بود.

image

درباره نمای ظاهری و بدنه هم گزارش شده است که اپل بدنه شیشه‌ای با حالت مات و غیربراق را برای آیفون‌های 2019 خود در نظر گرفته است. البته مات بودن در نمای نهایی مشابه پنل مات پیکسل‌های گوگل نیست اما تغییر آن در مقایسه با نسل قبلی همچنان قابل ملاحظه خواهد بود. فریم استیل در نسخه خاکستری فضایی دیگر مانند گذشته بسیار براق نخواهد بود و گفته می‌شود همه مدل‌ها به بلندگوهای استریو با کیفیت صوتی بهتر از گذشته معرفی خواهند شد.

iOS 13: به روزرسانی در دستیار سیری، وضعیت تازه Dark Mode

آیفون 11 و 11 مکس علاوه بر همه تغییرات ظاهری فاش شده همچنین قرار است به iOS 13 و برخی قابلیت‌های نوین د این نرم افزار مجهز شوند. البته اغلب قابلیت‌های ویژه‌ای که این نسل تازه با خود به همراه دارند قبلا در گزارش‌های متفاوتی به تفصیل توضیح داده شده‌اند.

image

درباره قابلیت Dark Mode تازه که بسیاری از کاربران مشتاقانه منتظرش هستند باید بگوییم بیشتر بر رنگ‌های تیره و خاکستری متمرکز است و در آن از رنگ‌های مشکی امولدی خبری نیست.

در جمع‌بندی ویژگی‌‌های تازه iOS 13 همچنین باید به سیری (Siri) به روزرسانی شده اشاره کنیم که قرار است از دستورات پیچیده و متعدد به طور هم زمان پشتیبانی کند. این دستیار هوشمند اختصاصی اپل حالا در درک مفهومی به طور کلی بهبود یافته است و انتظار می‌رود با مدیریت هوشمند رم بتواند رفتارها و عادت‌های کاربران را یاد بگیرد و با سرعت بخشیدن به روند باز کردن اپلیکیشن‌ها تجربه iOS را بهبود دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۳/۵
ماژول‌دوربینش شبیه جای سُمِ بزغاله‌س توی گِل