خانهاخبار
اچ تی سی به دنبال احیای سری محبوب HTC One

اچ تی سی به دنبال احیای سری محبوب HTC One

دو گوشی میان رده مرموز از اچ تی سی بنچمارک شده‌اند و به نظر می‌رسد که قرار است از سری محبوب HTC One معرفی شوند. این گوشی‌ها هر دو 6 گیگابایت رم دارند اما از پردازنده‌های متفاوتی قدرت می‌گیرند.
۱۳۹۸/۳/۴

کمپانی اچ تی سی سال‌ها است که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و مشکل درآمد پایین این سازنده در بخش موبایل باعث شده است دیگر برخلاف گذشته شاهد معرفی و عرضه گوشی‌های متعدد از برند مذکور نباشیم. از طرفی گزارش‌هایی منتشر شده است که ادعا می‌کنند اچ تی سی قصد دارد دوباره سری گوشی‌های محبوب One خود را احیا کند.

یک گوشی تازه از برند اچ تی سی با شناسه HTC 2Q7A100 از رگولاتوری NCC در تایوان مجوز گرفته است. اگر به تصویر پروتوتایپ این گوشی نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که حاشیه نواری در قسمت بالا و پایین پنل نمایش آن حتی در مقایسه با گوشی‌های ارزان قیمت 2019 همچنان ضخیم طراحی شده‌اند.

image

 

به نظر می‌رسد که این دستگاه در پنل جلو به دوربین سلفی با لنزهای دوگانه مجهز شده و از ضخامت حاشیه‌هایش استفاده کرده است. در توضیحات مجوز گوشی تازه اچ تی سی همچنین به بدنه پلاستیکی و سیلیکونی اشاره شده است. ضخامت بدنه هم معادل 12 میلی متر ذکر شده که همچنان برای یک گوشی ارزان قیمت مدرن کمی زیاد است.

یادداشت کوتاه و مرموزی در این تصویر دیده می‌شود که ادعا می‌کند این گوشی مانند M7 است. هنوز مطمئن نیستیم منظور نهایی این جمله چیست؛ زیرا طراحی گوشی مقابل شبیه به HTC M7 یا همان HTC One نیست، اما می‌تواند اشاره‌ای باشد که گوشی مرموز مقابل از سری One توسعه پیدا کند و معرفی شود.

HTC One X10 آخرین گوشی هوشمند اچ تی سی از سری محبوب One به شمار می‌رود که سازنده آن را در ژوئیه 2017 روانه بازار کرد. اگر گوشی مقابل هم از سری One معرفی شود، ظاهرا سکوت دوساله این سری شکسته خواهد شد.

image

 

همچنین شایان ذکر است که یک گوشی با همین شناسه HTC 2Q7A100 آوریل سال گذشته در پایگاه بنچمارک Geekbench دیده شد. گوشی مذکور از پردازنده 64 بیتی کوالکام اسنپدراگون 710 که از پردازنده‌های میان رده سازنده به شمار می‌رود، قدرت می‌گرفت. علاوه بر این، 6 گیگابایت رم و سیستم عامل پیش فرض اندروید 9 هم در مشخصات بنچمارک منتسب به آن دیده می‌شد.

با توجه به این موارد، به نظر می‌رسد اچ تی سی یک میان رده تازه را در دست توسعه دارد و البته امیدواریم این سازنده تایوانی به قیمت نهایی عرضه هم برای این محصول تازه خود بیش از پیش توجه کند. همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های اچ تی سی در مقابل رقیبان مشابه خود قسمت بالاتری دارند.

کمپانی اچ تی سی زمانی سومین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در سرتاسر جهان شناخته می‌شد، اما حالا آن روزها گذشته است و دیگر نمی‌تواند گوشی‌های خود را با قیمت عرضه بالا روانه بازار کند. این روزها بازار موبایل بسیار رقابتی‌تر شده است و تولیدکنندگان موفق و بزرگ دیگری هم به این بازار مهم راه پیدا کرده‌اند.

هنوز نمی‌دانیم این گوشی مرموز چه زمانی رسما معرفی می‌شود اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که یک گوشی دیگر از اچ تی سی با شناسه HTC 2Q7A1 ماه گذشته در بنچمارک Geekbench دیده شد. این گوشی هم از 6 گیگابایت رم و سیستم عامل اندروید پای بهره می‌برد و براساس اطلاعات مندرج در نتیجه بنچمارک، از پردازنده Helio P35 قدرت می‌گرفت.

ممکن است اچ تی سی چند مدل میان رده تازه را در صف معرفی داشته باشد، اما نسخه مجهز به اسنپدراگون 710 قطعا سطح بالاتر و توانمندتر خواهد بود. همچنین به تاریخ حدودی رونمایی از Exodus 2 که یک گوشی مخصوص تراکنش‌های زنجیره بلوکی (بلاک چین) است، نزدیک می‌شویم.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

h

۱۳۹۸/۵/۲
هنوزم دارم از htc one m7 استفاده میکنم هنوز اخ هم نگفته ولی حیف شد واقعا

masuod

۱۳۹۸/۳/۴
یادش بخیر one x