خانهاخبار
مدل فیس‌لیفت فورد تاروس برای بازار چین معرفی شد

مدل فیس‌لیفت فورد تاروس برای بازار چین معرفی شد

شرکت فورد از یک خودروی جدید برای بازار چین رونمایی کرد. فیس‌لیفت فورد تاروس در مقایسه با نسخه قبلی خود با تغییراتی در طراحی ظاهری همراه است.
۱۳۹۸/۳/۳

فورد تاروس در 6 نسل در ایالات متحده آمریکا به فروش رسیده و نزدیک به 3 دهه در خاک این کشور به تولید رسیده است؛ با این حال تولید آن در ماه مارس سال جاری میلادی در کارخانه این شرکت در شیکاگو به پایان رسید. این خودرو یکی از قربانیان استراتژی جدید فورد برای بازار آمریکا محسوب می‌شود. این شرکت خودروهای سواری بسیاری مانند فیستا، فوکوس و فیوژن را از خط تولید خود خارج کرده است، البته این موضوع برای بازار آمریکا رخ داده است.

در حالی که خودروهای سدان سایز بزرگ از بازار ایالات متحده آمریکا خارج می‌شوند، این محصولات از اهمیت بالایی در کشور چین برخوردار هستند. در این کشور هنوز خودروهای کراس‌اوور و شاسی بلند نتوانسته‌اند خودروهای سدان را شکست دهند. در همین راستا شاهد حضور نسخه چینی برخی محصولات فورد در این بازار هستیم که یکی از آن‌ها نیز به تازگی بروزرسانی شده است. برای اولین بار مدل فیس‌لیفت فورد تاروس با تریم Vingale در بازار این کشور به فروش می‌رسد.

image

لازم به ذکر است؛ در حالی که نسخه آمریکایی این خودرو بر اساس پلتفرم CD3 مزدا توسعه یافته، نمونه‌ای که در کشور چین به فروش می‌رسد بر اساس پلتفرم CD4 تولید می‌شود. از این پلتفرم برای توسعه خودروهای فورد موندئو/فیوژن سدان، خودروی شاسی بلند Edge، مینی ون‌های گلکسی و S-Max و چندین محصول لینکلن استفاده شده است.

مدل فیس‌لیفت فورد تاروس با چه تغییراتی در مقایسه با گذشته همراه بوده است؟ این خودرو در مقایسه با گذشته از جلوپنجره جدیدی بهره می‌برد و به چراغ‌های باریک‌تری مجهز شده است.در چراغ‌های جلوی این خودرو، چراغ‌های راهنما تعبیه شده است که در هنگام روشن شدن، شبیه به ابرو هستند. در تریم Vignale شاهد استفاده از رینگ‌های 19 اینچی و تغییراتی در چراغ‌ها هستیم. در حال حاضر فورد تصویری از کابین این خودروی سدان منتشر نکرده است؛ با این حال انتظار می‌رود در تریم‌های گران‌قیمت آن شاهد بهبودهایی در فضای داخلی باشیم.

image

در زیر کاپوت مدل فیس‌لیفت فورد تاروس برای بازار چین شاهد حضور یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر هستیم که به همراه توربوشارژر، قدرتی برابر با 245 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با استفاده از موتور 1.5 لیتری و یا 2.7 لیتری 6 سیلندر EcoBoost فورد در این خودرو، در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

مدل فیس‌لیفت فورد تاروس در کارخانه مشترک چانگان و فورد در کشور چین به تولید می‌رسد. این کارخانه در اواخر سال 2012 شروع به‌کار کرد. در این کارخانه که سهام آن به صورت 50:50 میان دو شرکت تقسیم شده است، علاوه بر خودروهای سدان، خودروهای شاسی بلند نیز به تولید می‌رسد. از محصولات تولیدی در این کارخانه می‌توان به خودروهای سدان Escort، فوکوس، موندئو به همراه خودروهای شاسی بلند EcoSport و Kuga اشاره کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)