خانهاخبار
صدور مجوز FCC برای ساعت هوشمند پیکسل گوگل

صدور مجوز FCC برای ساعت هوشمند پیکسل گوگل

گوگل یک گجت هوشمند تازه را در دست توسعه دارد. هنوز مشخص نیست این محصول از چه نوعی خواهد بود اما با توجه به مجوز FCC صادرشده برای آن به نظر می‌رسد که اولین ساعت هوشمند پیکسل باشد.
۱۳۹۸/۳/۲

به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد با معرفی محصولی تازه برند محبوب پیکسل خود را بیش از پیش توسعه دهد. هویت و نوع این محصول هوشمند تازه هنوز مشخص نشده اما توانسته است مجوز FCC دریافت کند و البته شایان ذکر است که در هیچکدام دسته بندی‌های سخت افزاری موجود از محصولات گوگل قرار نمی‌گیرد.

براساس این مجوز تازه، محصول مرموز گوگل با شناسه G022A در دست توسعه قرار دارد و از قابلیت‌ Bluetooth Low Energy بهره می‌برد. این گجت همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که یک اپلیکیشن مخصوص هم آن را همراهی می‌کند. FCC آن را با یک دستگاه از سری پگاسوس ایسوس مورد آزمایش قرار داده است و به نظر می‌رسد که این اپلیکیشن با هر دو نوع محصول اندروید گوشی همراه و تبلت سازگار باشد.

احتمال پیکسل بودن این محصول

شناسه این محصول هوشمند مرموز به خوبی نشان می‌دهد که از برند پیکسل است. پیکسل 3 سال گذشته هم با شناسه G013a توسعه پیدا کرد و البته پیکسل 3 ای امسال با شناسه اصلی G020 معرفی شد. هنوز برای اینکه گوگل محصول میان رده دیگر معرفی کند کمی زود است. علاوه بر این، گفته شده است که یک اپلیکیشن اختصاصی این محصول هوشمند را همراهی می‌کند و همین موضوع می‌تواند احتمال توسعه نوع دیگری از گجت‌های هوشمند را قوت ببخشد.

image

 

با توجه به موارد مذکور، کمپانی گوگل یک محصول هوشمند پوشیدنی را به رگولاتوری FCC تحویل داده است. مدتها است که شاهد انتشار شایعه‌هایی مبنی بر احتمال معرفی ساعت‌های هوشمند گوگل از برند پیکسل هستیم. سال گذشته منتظر بودیم اولین نسل از این گجت‌ها معرفی شود، اما برخی منابع آگاه از تأخیر سازنده در این امر خبر دادند. از طرفی کمپانی سازنده هرگز در این باره خبری را مورد تأیید قرار نداده است.

گوگل خبر بازگشت به بخش محصولات واقعیت مجازی را رسما تأیید کرده است اما این محصول قطعا نمی‌تواند عینک Google Glass باشد؛ زیرا این محصول معرفی نشده چندی پیش موفق به دریافت مجوز FCC شد.

احتمال دیگری هم وجود دارد. برخی ممکن اس تصور کنند G022A نسل تازه پیکسل بادهای گوگل است؛ اما پیکسل بادها در شناسه خود حرف e دارند که در این شناسه دیده نمی‌شود. علاوه بر این، در مجوز FCC به وجود پنل نمایش اشاره شده است و همین مورد مهم نشان می‌دهد محصول مرموز مذکور احتمالا ساعت هوشمند یا دستبند سلامت است.

این محصول همچنین با توجه به ماهیت و روش آزمونش نمی‌تواند Google Home باشد. FCC قابلیت WiFi آن را مورد آزمون قرار نداده است و به همین خاطر به نظر می‌رسد که G022A چنین قابلیتی نداشته باشد. رگولاتوری مذکور به جای WiFi بر قابلیت بلوتوث تأکید کرده است که محصول مذکور را قادر می‌سازد با سایر دستگاه‌های سازگار اطراف خود ارتباط برقرار کند.

پیش به سوی دنیای ارتباطات 5G

نکته دیگر این است که گوگل محصول G022A خود را به طور مستقیم تحویل دفتر FCC نداده؛ بلکه Sporton International Inc مسئول این روند بوده است. کمپانی تایپه‌ای مذکور در زمینه اجرای آزمایش‌ها و مجوزهای مختلف فعالیت می‌کند و اخیرا فعالیت‌های گسترده و متنوعی در بخش 5G انجام داده است. Sporton پیش این هم به کمپانی اوپو کمک کرده است تا برای اولین گوشی 5G خود مجوز دریافت کند.

جالب است بدانید تایپه، پایتخت تایوان، همچنین از اوایل 2018 به عنوان بزرگترین مرکز تکنولوژی آسیایی گوگل شناخته می‌شود و بدین ترتیب اصلا عجیب نیست که این غول تکنولوژی تصمیم گرفته است روند دریافت مجوز 5G برای گجت هوشمند پوشیدنی خود را از آن‌جا پیگیری کند.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)