خانهاخبار
TSMC تولید انبوه مودم‌های 5G را برای شرکت‌های مختلف آغاز کرده است

TSMC تولید انبوه مودم‌های 5G را برای شرکت‌های مختلف آغاز کرده است

TSMC به عنوان یکی از منابع اصلی تامین تراشه برای شرکت‌های مختلف از جمله کوآلکام، های‌سیلیکون و مدیاتک، پس از دریافت سفارشات مربوط به ساخت مودم‌های 5G، تولید انبوه این تراشه‌ها را آغاز کرده است.
۱۳۹۸/۲/۳۰

شرکت‌های فب‌لس (FabLess) شرکت‌هایی هستند که تجهیزات یا مراکز لازم برای مونتاژ یا تولید تراشه‌هایی را که طراحی می‌کنند ندارند. شاید برایتان جالب باشد که شرکت‌هایی مثل کوآلکام، های‌سیلیکون (طراح تراشه‌های هوآوی) و اپل همگی شرکت‌های فب‌لس هستند. کارخانه‌ای که اکثر شرکت‌های بازار برای تولید تراشه‌های خود از امکانات آن کمک می‌گیرند «شرکت تولید نیمه‌رساناهای تایوان» است که تحت عنوان TSMC شناخته می‌شود.

به گزارش DigiTimes، این کارخانه در حال حاضر مشغول تولید انبوه تراشه‌های مودم 5G برای اسنپدراگون X50 کوآلکام و سری جدید بالونگ هوآوی است. منابع بازار می‌گویند TSMC در نیمه دوم امسال تولید تراشه 5G هلیو M70 مدیاتک را نیز آغاز خواهد کرد. همه این تراشه‌ها با استفاده از فناوری تولید ۷ نانومتری ساخته می‌شوند تا با استفاده از ترانزیستورهای بیشتر بتوانند عملکرد خود را ارتقا داده و مصرف باتری را کمتر کنند.

سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که برای خودش کارخانه اختصاصی دارد، به همین خاطر آن‌ها از مدتی پیش تولید انبوه اولین مودم 5G خود، یعنی اگزینوس ۵۱۰۰، را شروع کرده‌اند. این تراشه با فناوری تولید ۱۰ نانومتری سامسونگ ساخته می‌شود. پیش از آن که اپل و کوآلکام با یکدیگر به توافق برسند، کوپرتینویی‌ها مشغول بررسی پتانسیل‌های سامسونگ و مدیاتک به منظور تولید تراشه 5G برای آیفون‌های این شرکت بودند. البته آن‌ها در ابتدا امیدوار بودند که اینتل بتواند نیازشان را تامین کند، اما در نهایت مشخص شد که این شرکت نمی‌تواند به موقع تراشه‌های 5G خود را به دست اپل برساند.

image

توافق اپل و کوآلکام باعث خروج اینتل از بازار مودم‌های 5G شد. این اتفاق روی شرکت Unisoc که قبلا با نام Spreadtrum شناخته می‌شد، تاثیرات مهمی گذاشت، چون آن‌ها قصد داشتند از مودم‌های 5G اینتل برای تولید تراشه‌های خودشان استفاده کنند. اما حالا آن‌ها از TSMC خواسته‌اند که یک تراشه 5G اختصاصی موسوم به IVY510 برایشان بسازد.

نسل پنجم ارتباطات قرار است سرعت موجود را به حدود ۱۰ برابر 4G برساند. با بالاتر رفتن سرعت، کسب و کارهای جدیدی در زمینه تولید محتواهای باکیفیت به وجود می‌آید و شرایطی مهیا می‌شود تا سرویس‌هایی به بازار بیایند که امروز حتی تصورشان هم برای ما ممکن نیست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)