خانهاخبار
ویژگی دارک مود به Google Keep اضافه شد

ویژگی دارک مود به Google Keep اضافه شد

مدت زمان زیادی است که حالت تیره یا همان Dark Mode به سیستم عامل ها راه پیدا کرده و گوگل نیز این ویژگی را به اپلیکیشن های خود اضافه کرده است.
۱۳۹۸/۲/۲۸

با وجود اینکه اندروید Q به حالت تیره (Dark Mode) مجهز شده است، اما گوگل همواره به دنبال اضافه کردن این ویژگی به اپلیکیشن های خود بوده است؛ خصوصا آن دسته از نرم افزارهایی که به زبان طراحی متریال مجهز شده اند.

این موضوع را به خاطر داشته باشید که با گذشت 9 ماه از عرضه اندروید 9، تنها 10.4 درصد از محصولات به این سیستم عامل آپگرید شده اند. اما با این وجود، گوگل تلاش خود را در این زمینه متوقف نکرده و به دنبال اضافه کردن ویژگی دارک مود به اپلیکیشن های خود است.

زبان طراحی متریال، قسمت های سفید رنگ زیادی را در اپلیکیشن های مختلف به جا گذاشته و کار کردن با آنها در تاریکی یا مکان هایی با نور کم، چشمان کاربران را تا حدودی اذیت می کند. به همین دلیل باید برای جبران این اتفاق، حالت تیره روی کار بیاید.

در حالت دارک مود، رنگ های سفید به صورت کامل به رنگ مشکی در آمده و همین اتفاق به صورت معکوس، در مورد رنگ های سیاه رخ می دهد. به این ترتیب کار کردن با اپلیکیشن در تاریکی یا شرایط نوری کم بسیار آسان می شود. در محصولاتی که از نمایشگر AMOLED بهره می برند، چنینی اتفاقی می تواند سبب صرفه جویی در مصرف باتری شود.

طبق گزارش اندروید پلیس، آخرین اپلیکیشنی که به این ویژگی مجهز شده، Google Keep است. توسط این نرم افزار، می توانید نوت های خود را یادداشت کرده و در هر حالتی آنها را همراه داشته باشید. در کنار یادداشت برداری، امکان درج تصویر نیز ممکن شده است. به عنوان مثال می توانید تصویر یک فیش پرداخت را در این اپلیکیشن ذخیره کرده و در موعد مقرر از آن استفاده نمایید. بخش های سفید زیادی در این اپلیکیشن خودنمایی می کند که کار کردن با آن در شرایط نوری کم یا فضاهای تاریک را دشوار می کند.

اگر اپلیکیشن خود را به جدیدترین نسخه بروز کنید، آیتم مربوط به Dark Mode را در تنظیمات آن خواهید یافت. با فعال کردن این گزینه، حالت تیره به درون اپلیکیشن راه پیدا خواهد کرد و در فضاهای تاریک و هنگام شب، می توانید به راحتی با آن کار کنید.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)