خانهاخبار
ردپای جاسوسی اسرائیل؛ ایراد امنیتی واتس اپ دست بدافزارها را باز می‌گذارد!

ردپای جاسوسی اسرائیل؛ ایراد امنیتی واتس اپ دست بدافزارها را باز می‌گذارد!

به تازگی مشکل امنیتی جدیدی در اپلیکیشن واتس اپ پیدا شده که به بدافزارها اجازه جاسوسی در گوشی کاربران را می دهد.
۱۳۹۸/۲/۲۴

واتس اپ به عنوان یکی از مشهور ترین اپلیکیشن ها در زمینه شبکه های اجتماعی به حساب می آید. این نرم افزار مجددا هدف حمله هکرها قرار گرفته و با ورود بدافزارها به داخل آن، امکان جاسوسی از دستگاه کاربر فراهم می شود. در حالی که هنوز مشخص نیست که چه کسی پشت این حملات قرار دارد، اما بد نیست بدانید که این بدافزار با دریافت مبلغی در اختیار دولت ها قرار می گیرد.

TechCrunch در این باره گزارش می دهد که ایراد امنیتی یاد شده چند هفته پیش توسط مسئولان واتس اپ کشف شده بود که به شخص تماس گیرنده اجازه می دهد تا بدافزارها را روی دستگاه فرد قربانی نصب کند. جالب اینجاست که در صورت عدم پاسخ به تماس نیز این بدافزار روی گوشی یا تبلت فرد نصب می شود.

بدافزار یاد شده توسط گروه اسرائیلی Pegasus طراحی شده و در اختیار دولت هایی که مایل به جاسوسی روی دستگاه افرادی خاص هستند، قرار می گیرد.

image

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از افراد، به این بدافزار آلوده شده اند، اما بد نیست بدانید هر شخصی که به این بدافزار آلوده باشد، امکان هک کردن کاربر دیگری را داراست. مسئولان واست اپ بر این باورند که تنها تعداد اندکی از کاربران به این ویروس مبتلا شده اند و حدود 10 روز نیز زمان لازم است تا این مشکل امنیتی برطرف گردد.

اگر از اپلیکیشن واتس اپ استفاده می کنید، آن را به آخرین نسخه آپدیت کنید تا از خطر هک شدن و ورود افزار به دستگاه خود جلوگیری به عمل آورید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)