خانهاخبار
گوگل بالاخره اطلاعاتی درباره Fuchsia OS اعلام کرد

گوگل بالاخره اطلاعاتی درباره Fuchsia OS اعلام کرد

گوگل پس از مدت‌ها سکوت بالاخره در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود درباره Fuchsia OS صحبت کرد و اطلاعات جالبی را در خصوص این پروژه با کاربران در میان گذاشت.
۱۳۹۸/۲/۲۲

سیستم عامل Fuchsia OS را به یاد دارید؟ البته چیز زیادی برای به یاد آوردن وجود ندارد، چون گوگل این سیستم عامل را عمدتا پشت درهای بسته مخفی نگه داشته است. ولی حالا بالاخره هیروشی لاک‌هایمر، معاون ارشد بخش اندروید و کروم، سکوت گوگل را شکسته و در I/O 2019 درباره این سیستم عامل حرف‌های جالبی زده است.

ما مشغول نگاه کردن به رویکرد جدیدی در قبال سیستم عامل‌ها هستیم. و می‌دانم که مردم در خارج از این‌جا با هیجان می‌گویند که «این اندروید جدید است» یا «این Chrome OS جدید است» اما فوچسیا واقعا قرار نیست چنین چیزی باشد. فوچسیا یعنی استفاده از هنر در قالب سیستم عامل. ما می‌توانیم از چیزهایی که از فوچسیا یاد می‌گیریم در سایر محصولات‌مان استفاده کنیم.

با این صحبت‌ها باید اعتراف کنیم که این پروژه آن قدرها که ما فکر می‌کردیم جذاب نیست. البته باید خوشحال باشیم که بالاخره این اطلاعات اعلام شد، چرا که اگرچه هیچ تاریخ احتمالی‌ای برای انتشار عمومی این سیستم عامل وجود ندارد، ولی اکنون می‌توانیم مطمئن باشیم که فوچسیا قرار نیست جایگزین اندروید یا Chrome OS باشد. لاک‌هایمر می‌گوید بهتر است به سایر جنبه‌های پروژه فوچسیا توجه کنیم:

این سیستم عامل صرفا مختص موبایل و PC نیست. در دنیای اینترنت چیزها، وسایل زیادی هست که به سیستم عامل نیاز دارد. فکر می‌کنم فرصت خوبی برای استفاده از چند سیستم عامل با توانایی‌ها و قابلیت‌های مختلف وجود داشته باشد. فوچسیا می‌خواهد در این زمینه فعالیت کند؛ پس منتظر باشید.

image

اگر برایتان سوال پیش آمده که Fuchsia OS اصلا چرا به وجود آمد باید نگاهی به تاریخچه این سیستم عامل بیندازیم. فوچسیا اولین بار در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک پروژه منبع باز گیت‌هابی مشاهده شد و گوگل تا مدت‌ها آن را به صورت رسمی معرفی نکرده بود. این سیستم عامل برخلاف اندروید بر اساس هسته لینوکس ساخته نشده، بلکه از ریزهسته‌ای به نام Zircon استفاده می‌کند. فوچسیا کاملا مقیاس‌پذیر و مناسب سیستم‌های توکار، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی است. رابط کاربری این سیستم عامل، یا حداقل آن چیزی که بر روی برخی دستگاه‌ها مثل پیکسل‌بوک آزمایش شده، قدرت بسیار زیاد و روانیِ گرافیکی قابل توجهی دارد. فوچسیا با کمک سیستمی به نام Flutter ساخته شده که می‌تواند عملکردی معادل fps 120 داشته باشد. این پروژه همچنین از یک موتور رندر مبتنی بر Vulkan به نام Etcher استفاده می‌کند.

اگر کنجکاو شده‌اید که ببینید این سیستم عامل چطور کار می‌کند، می‌توانید با دریافت کد منبع آن از مخزن مربوطه، فوچسیا را روی شبیه‌ساز اندروید استودیو اجرا کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)