خانهاخبار
پیکسل 3a تا حد زیادی توسط تیم HTC گوگل تولید شد

پیکسل 3a تا حد زیادی توسط تیم HTC گوگل تولید شد

پیکسل 3a و پیکسل 3a XL میان‌رده‌های جدید گوگل هستند که چند روز پیش در I/O 2019 معرفی شدند. گفته می‌شود که تیم HTC گوگل وظیفه اصلی تولید این دو دستگاه را برعهده داشته است.
۱۳۹۸/۲/۲۰

پیکسل 3a و پیکسل 3a XL دستگاه‌های مهمی برای گوگل هستند، چرا که این شرکت بعد از مدت‌ها دوباره بازار تلفن‌های میان‌رده را هدف قرار داده است. این دو موبایل آغازگر عصر جدیدی از کسب و کار سخت‌افزار این غول بزرگ فناوری به حساب می‌آیند، اما تیم طراحی گوگل از منابع کافی برای تولید این دستگاه برخوردار نبوده است.

گوگل از زمان معرفی اولین تلفن پیکسل در سال ۲۰۱۶ رابطه نزدیکی با HTC داشته است. این شرکت بعد از طراحی و تولید اولین نسل از پرچمداران خود، وظیفه تولید این دو دستگاه را به همکار تایوانی‌اش سپرد. در سال ۲۰۱۷ هم طی یک توافق مشابه قرار شد HTC مدل عادی پیکسل ۲ را تولید کند.

گوگل در این فرآیند متوجه شد که تجربه HTC در تولید تلفن‌های هوشمند چقدر می‌تواند به آن‌ها کمک کند. این اتفاق در نهایت منجر به عقد قراردادی به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار شد تا دارایی‌های مهندسی موبایل و مالکیت ذهنی HTC به گوگل منتقل شود. این‌جا بود که داستان پیکسل 3a شروع شد.

به فاصله کوتاهی پس از انجام تعهدات طرفین در ابتدای سال ۲۰۱۸، گوگل تصمیم گرفت که وظیفه تولید پیکسل 3a و پیکسل 3a XL را به تیم جدید HTC خود محول کند. البته تیم طراحی خود گوگل نیز در تولید این دستگاه بی‌تاثیر نبود، اما کار اصلی در تایوان انجام گرفت. به گفته برایان راکوفسکی، معاون بخش مدیریت محصول گوگل، پروژه پیکسل 3a اولین پروژه‌ای است که بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن توسط تیم HTC مدیریت شده است.

تیم‌های متعددی که روی تلفن‌های پیکسل کار می‌کنند

image

اگرچه گوگل رسما تایید نکرده که چه برنامه‌ای برای پیکسل ۴ دارد، اما می‌توان حدس زد که تولید این دستگاه هم با همکاری مشترک تیم HTC و مهندسان و طراحان خود گوگل صورت بگیرد. این اتفاق برای پیکسل 4a نیز تکرار خواهد شد، چون این شرکت اعلام کرده که برنامه‌های ویژه‌ای برای بازار تلفن‌های میان‌رده دارد.

با توجه به جنجال‌هایی که سال گذشته در خصوص طراحی پیکسل ۳ ایکس ال صورت گرفت، اکنون شایعات حاکی از آن است که این غول بزرگ دنیای تکنولوژی سه تیم طراحی مختلف را برای مدیریت تولید نسل‌های بعدی موبایل‌های خود در نظر گرفته است.

گوگل برای اجتناب از تولید دستگاه‌های پرچمدار یا مقرون به صرفه‌ای که طراحی خوبی ندارند، ظاهرا سه تیم طراحی مختلف را به کار گماشته است. این تیم‌ها به صورت مستقل کار می‌کنند، با یکدیگر ارتباط ندارند و مسئول تولید مدل‌های بعدی تلفن‌های این شرکت هستند. این طور که پیداست، مدیران گوگل پیش از نشان دادن چراغ سبز برای تولید گوشی‌های این شرکت همه طرح‌هایی را که برای تولید وجود دارد بررسی کرده و طرح برتر را انتخاب می‌کنند. وقتی این اتفاق افتاد، مهندسان با همکاری یکدیگر کار آماده‌سازی نرم‌افزار و سخت‌افزار دستگاه مربوطه را آغاز می‌کنند.

آینده تلفن‌های پیکسل

image

چند وقت پیش گوگل تایید کرد که میزان فروش تلفن‌های این شرکت به دلیل رقابت بالا در حوزه موبایل‌های پرچمدار افت پیدا کرده است. اکنون عرضه پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال از طریق تی-موبایل، اسپرینت و سایر اپراتورها می‌تواند به افزایش فروش این دستگاه در ادامه سال کمک کند، ولی رشد بلندمدت در بازار تلفن‌های پریمیوم به خاطر قیمت بالا و عدم نوآوری‌های چشمگیر همچنان در کمترین حد خود خواهد بود.

ولی از سوی دیگر، به‌خصوص در بازار آمریکا که تلفن‌های هوشمند میان‌رده سخت‌افزار قدرتمندی ندارند، گوگل می‌تواند عملکرد خوبی در بخش گوشی‌های میان‌رده داشته باشد. البته این دستگاه در سطح جهانی در مقایسه با برخی از موبایل‌های میان‌رده سخت‌افزار ضعیف‌تری دارد، اما به لحاظ دوربین، قابلیت‌های جانبی و نرم‌افزار، که مهم‌ترین فاکتورها برای کاربران آمریکایی هستند، می‌توان به عملکرد این تلفن هوشمند امیدوار بود.

گوگل اخیرا تایید کرده که مشغول آزمایش پروتوتایپ‌های مختلف برای تولید دستگاه‌های تاشو است. با این وجود، این شرکت در حال حاضر باور دارد که هنوز کاربردهای لازم برای معرفی یک دستگاه تاشو کافی نیست و توجیهی برای عرضه چنین محصولاتی وجود ندارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)