خانهاخبار
ویندوز 10 بر مبنای هسته داخلی لینوکس به بازار خواهد آمد

ویندوز 10 بر مبنای هسته داخلی لینوکس به بازار خواهد آمد

سال 2019 در واقع سال ارائه ویندوز با هسته لینوکس است
۱۳۹۸/۲/۲۰

ارتباط ناگهانی و راحت بین لینوکس و ویندوز یک گام به جلو را در پیش گرفته است. در پی این تحرکات، اخیرا مایکروسافت در یک پست بلاگ خود اعلام کرد که قصد دارد یک کرنل کامل لینوکس را در ویندوز 10 اجرا کند. برای نخستین بار پیش نمایش Insider در پایان ماه ژوئن ارائه خواهد شد. نسخه جانبی جدید ویندوز مایکروسافت بر اساس لینوکس 2  پایه گذاری خواهد شد. این نسخه بر پایه نسخه 4.19 که آخرین نسخه پایدار لینوکس است، پایدار خواهد بود. این وضعیت قرار است نسخه به نسخه با نسخه‌های پایدار به پیش رود. طبق گفته مایکروسافت، این اولین بار استفاده این شرکت از هسته لینوکس نیست و محصولاتی سال گذشته در Azure Sphere بر این پایه عرضه شد. اما این بار نخستین استفاده ویندوز از هسته لینوکس خواهد بود.

image

 

با ساخت این محصول به عنوان جایگزینی برای شبیه ساز کنونی ویندوز می‌توان عملکرد آن را به میزان قابل توجهی افزایش داد. این افزایش با راه اندازی سریع‌تر و استفاده موثر از حافظه همراه خواهد بود. کاربران می‌توانند با نصب یک توزیع از فروشگاه مایکروسافت یا انتقال sideload به این قابلیت جدید دسترسی پیدا کنند.

image

 

همچنین، هسته لینوکس بصورت منبع باز ارائه می‌شود و با دستورالعملهای مشخصی می‌توان بر کارکرد سیستم دسترسی بیشتری داشت. مایکروسافت قول داده است که تغییرات بیشتری را اعمال کند تا دسترسی خط فرمان برای دیگران نیز ساده‌تر شود. همه این اخبار پس از آن اعلام شد که مایکروسافت یک نسخه جدید از خط فرمان Windows Terminal خود را ارائه نمود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)