خانهاخبار
استون مارتین Vantage AMR مجهز به گیربکس دستی از راه رسید

استون مارتین Vantage AMR مجهز به گیربکس دستی از راه رسید

استون مارتین Vantage AMR به صورت رسمی معرفی شد. این خودروی انگلیسی تنها در 200 نمونه به تولید می‌رسد.
۱۳۹۸/۲/۱۲

استون مارتین ونتیج AMR به عنوان اولین عضو از خانواده Vantage که به جعبه دنده دستی مجهز شده است، معرفی شد. این خودروی جدید دارای موتور یکسان با ونتیج جدید است. در همین راستا شاهد استفاده از یک موتور 8 سیلندر 4.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو در استون مارتین Vantage AMR هستیم. این موتور قدرتی برابر با 503 اسب بخار و گشتاوری برابر با 625 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این موتور در پایین‌ترین و عقب‌ترین بخش شاسی این خودرو نصب شده تا دارای توزیع وزن 50:50 باشد. تفاوت اصلی میان استون مارتین Vantage AMR و نسخه استاندارد آن، تجهیز مدل AMR به یک جعبه دنده دستی 7 سرعته منحصر به‌فرد است.

image

در شرایط ایده‌آل، سرعت این خودرو در مدت زمان 3.9 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن برابر با 313 کیلومتر بر ساعت است. استون مارتین برای این محصول خود سیستم AMSHIFT را در نظر گرفته که با استفاده از کلاچ، وضعیت دنده و سنسورها، بهترین زمان را برای تعویض دنده تشحیص می‌دهد. این سیستم باعث می‌شود راننده در دور موتور بالا بدون نیاز به فشردن پدال گاز، دنده عوض کند.

image

استون مارتین Vantage AMR علاوه بر تجهیز به جعبه دنده دستی، به صورت استاندارد دارای ترمزهای سرامیک کربنی است. این ترمزها کاهش وزن 95 کیلوگرمی این محصول را در پی داشتند. این خودرو از جدیدترین سیستم دمپر سازنده انگلیسی خود بهره می‌برد که دارای حالت‌های اسپرت، اسپرت پلاس و مسابقه‌ای است. محصول جدید استون مارتین تنها در 200 نمونه تولید می‌شود. 141 نمونه از این خودرو در رنگ‌های آبی، مشکی، خاکستری و سفید به تولید می‌رسند. 59 نمونه دیگر با نام  Vantage 59 و به مناسب 60امین سالگرد برنده شدن استون مارتین در مسابقات 24 ساعته لمانز در سال 1959 به فروش می‌رسند. این 59 نسخه با رنگ سبز و لیمویی تولید می‌شوند.

image

قیمت پایه استون مارتین Vantage AMR در انگلستان برابر با 149,995 پوند، در آلمان برابر با 184,995 یورو و در ایالات متحده آمریکا برابر با 179,995 دلار است. در کنار این خودرو، شاهد عرضه نمونه دستی استون مارتین ونتیج استاندارد در سه ماهه اول 2020 نیز خواهیم بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)