خانهاخبار
نتایج رویداد هکاهلث کیش اعلام شد

نتایج رویداد هکاهلث کیش اعلام شد

سرانجام پس از سه روز رقابت نفس‌گیر برنامه‌نویسان وب و موبایل در رویداد ۳ روزه هکاهلث کیش، منتخبان این رویداد معرفی شدند.
۱۳۹۸/۲/۱۰

هکاتون یک کلمه‌ی مرکب از دو واژه‌ی هک (Hack) و ماراتون (Marathon) است. همان‌طور که از نام این دسته رویدادها پیدا است، هکاتون‌ها در ابتدا رقابت‌هایی برای هک و نفوذ به سیستم‌ها بوده‌اند اما به تدریج و با فراگیرتر شدن آن‌ها به رقابت‌هایی برای تولید نرم‌افزارهای کاربردی تبدیل شدند. در ایران هم چند سالی است که گردهمایی‌های مختلفی در زمینه برنامه‌نویسی برگزار می‌شود و برنامه‌نویسان از سراسر ایران گرد هم جمع می‌شوند و با چالش‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند.

image

 

هکاهلث که رویداد ماراتن برنامه نویسی سلامت است برای اولین بار در خاورمیانه سال 2016 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان برگزار شد. در دومین رویداد هکاهلث، برترین برنامه نویسان خاورمیانه در جزیره کیش گرد هم آمدند تا چالش های حوزه سلامت در ایران را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف کیش عصر دوشنبه در مراسم پایانی این رویداد علمی گفت: جوانان شرکت کننده در این برنامه، در قالب گروههای متشکل از برنامه نویسان جوان و کارشناسان بهداشت و سلامت، به مدت سه شبانه روز برای چهار چالش مهم حوزه سلامت برنامه نویسی کردند.

علی سلک غفاری افزود: این چهار چالش شامل بیماری های دیابت، تنفسی، قلب و عروق و سرطان ها بود که تحت عنوان کلی بیماری های غیرواگیر شناخته شده و در مجموع حدود 50 درصد افراد جامعه با آنها مواجه هستند. وی تشویق به کار گروهی و یافتن راه حل خلاقانه با مسائل، شناسایی ظرفیت ها و استعدادها و جذب سرمایه گذار را از اهداف دیگری دانست که در کنار هدف اصلی برنامه نویسی، به دست آمد.

image

 

در پایان این رویداد سه روزه تیم‌های حبه، برک‌پوینت و پاردیک به مقام اول تا سوم نائل شدند. 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)