خانهاخبار
اپل علت حذف اپلیکیشن‌های کنترل مصرف را اعلام کرد

اپل علت حذف اپلیکیشن‌های کنترل مصرف را اعلام کرد

اپل با انتشار بیانیه‌ای عمومی اعلام کرد که چرا شماری از اپلیکیشن‌های کنترل مصرف کاربران را از اپ استور حذف کرده است. این شرکت محافظت از حریم خصوصی و امنیت افراد را دلیل اصلی این کار می‌داند.
۱۳۹۸/۲/۱۰

چندی قبلی در خبری به شما گفتیم که اپ استور دست به حذف شماری از اپلیکیشن‌هایی زده که به کنترل و مدیریت میزان مصرف شما از دستگاه می‌پرداختند. به دنبال این خبر، فیل شیلر، ضمن مصاحبه‌ای به صحبت درباره علت وقوع این اتفاق پرداخت، اما حالا اپل رسما در بیانیه‌ای عمومی پیرامون این رخداد را توضیح داده است.

محتوای این بیانیه شباهت زیادی به گفته‌های قبلی فیل شیلر دارد. اپل می‌گوید دلیل حذف این اپلیکیشن‌ها به خطر افتادن حریم خصوصی و امنیت کودکان بوده است. اکثر اپلیکیشن‌های کنترل میزان مصرف از چیزی به نام سیستم «مدیریت دستگاه‌های موبایلی» یا MDM استفاده می‌کنند که مجموعه‌ای از قابلیت‌های جذاب را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ قابلیت‌هایی که در قسمت Screen Time در تنظیمات iOS یافت نمی‌شود.

ما اخیرا شماری از اپ‌های کنترلی والدین را از اپ استور حذف کردیم و این اقدام دلیل بسیار واضحی داشت: این اپ‌ها حریم خصوصی و امنیت کاربران را در معرض خطر قرار می‌دادند. درک علت و چگونگی وقوع این اتفاق حائز اهمیت است.

ما در طول سال گذشته متوجه شدیم که تعدادی از این اپلیکیشن‌ها از سیستم متخاصمی به نام مدیریت دستگاه‌های موبایلی یا MDM استفاده می‌کنند. MDM امکان کنترل‌های شخص ثالث و دسترسی به دستگاه کاربر و اطلاعات حساس او مثل موقعیت، میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها، حساب‌های ایمیل، مجوزهای دوربین و تاریخچه وب را فراهم می‌کند. ما از ابتدای سال ۲۰۱۷ بررسی اپلیکیشن‌هایی که از MDM استفاده می‌کنند را آغاز و از اواسط سال ۲۰۱۷ قوانین خود را بر همین اساس تغییر دادیم.

اپل می‌گوید وقتی برای اولین بار از این تخطی آگاه شده، ۳۰ روز به توسعه‌دهندگان فرصت داده تا ضمن رفع مشکل نسخه جدید اپ خود را منتشر کنند. در این بازه زمانی خیلی‌ها از این قوانین جدید تبعیت کردند اما برنامه‌های سایرین حالا از اپ استور حذف شده است.

با تمام این تفاصیل، اگرچه به نظر می‌رسد که اپل به همه این توسعه‌دهندگان ایمیل داده و از آن‌ها خواسته تا اپلیکیشن‌های خود را اصلاح کنند، اما گزارشی در نیویورک تایمز منتشر شده که مدعی است این شرکت در پاسخ به توسعه‌دهندگانی که از آن‌ها درخواست کمک کرده بودند کوتاهی کرده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)