خانهاخبار
گزارش مالی سه ماهه اول 2019 تسلا منتشر شد؛ ضرر فراتر از انتظار!

گزارش مالی سه ماهه اول 2019 تسلا منتشر شد؛ ضرر فراتر از انتظار!

شرکت تسلا به تازگی گزارش مالی خود برای سه ماهه اول 2019 را منتشر کرده است. این شرکت در این بازه، 702 میلیون دلار ضرر کرده است.
۱۳۹۸/۲/۸

تسلا سال گذشته پس از مدت‌ها در سه ماهه سوم به سوددهی رسید و همچنین توانست بر مشکلات مربوط به تولید تسلا مدل 3 غلبه پیدا کند. این موارد باعث شد سرمایه‌گذاران از تسلا رضایت کامل داشته باشند. مهم‌ترین موضوع برای هر شرکت پس از رسیدن به سود، حفظ روند موجود و سودآوری دوباره در دوره‌های مالی بعدی است. در حالی که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا خبر از سوددهی این شرکت در تمام دوره‌های سه ماهه داده بوده، این شرکت در رسیدن به این هدف ناکام مانده است.

به تازگی گزارشی مالی سه ماهه اول 2019 شرکت تسلا در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. در حالی که تسلا در سه ماهه چهارم 2018 توانسته بود برای سهامداران خود سودآور باشد، در سه ماهه اول 2019 نزدیک به 702 میلیون دلار ضرر روی دست آن‌ها گذاشته است. تسلا در سه ماهه چهارم 2018 سودی برابر با 139.5 میلیون دلار را کسب کرده بود. ضرر تسلا با ضرر 710 میلیون دلاری سال گذشته آن برابری می‌کند. درآمد تسلا در سه ماهه اول 2019 برابر با 4.54 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سه ماهه قبلی آن، کاهش شدیدی را نشان می‌دهد. درآمد این شرکت در سه ماهه چهارم سال 2018 برابر با 7.23 میلیارد دلار اعلام شده بود.

image

دلیل اصلی کاهش سود و درآمد شرکت تسلا را باید در کاهش فروش و تحویل خودروهای آن جستجو کرد. میزان فروش این شرکت در سه ماهه اول 2019 کاهشی برابر با 31 درصد را تجربه کرده است. این شرکت در این بازه زمانی موفق به تحویل 63 هزار خودرو شده که 50,900 دستگاه آن مربوط به نمونه‌های مختلف تسلا مدل 3 است. سایر محصولات فروخته شده در این بازه را خودروهای گران‌تر تسلا یعنی مدل S و مدل X تشکیل می‌دهند.

image

تسلا مشکلات داخلی و تاخیر در تحویل سفارشات را دلیل اصلی کاهش درآمد خود در سه ماهه اول 2019 اعلام کرده و همچنین خبر از افزایش تعداد خودروهای تحویلی در سه ماهه آینده داده است. ایلان ماسک همراه با این گزارش مالی، یادداشتی را برای سهامداران این شرکت منتشر کرده است. در این یادداشت ماسک به این موضوع اشاره کرده که تسلا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی همچنان ضررده خواهد بود؛ با این حال از سه ماهه سوم 2019 دوباره به سوددهی می‌رسد.

با وجود کاهش فروش تسلا، این شرکت همچنان خبر از تحویل 360 هزار تا 400 هزار خودرو در سال جاری میلادی داده است. تسلا افزایش خریدار برای خودروی مدل 3 را در بازارهای خارجی، دلیل اصلی این موضوع عنوان کرده است. تسلا مدل Y که به تازگی توسط این شرکت معرفی شده، در سال 2020 وارد خط تولید می‌شود. این شرکت تولید محصولات خود در کارخانه چین را از سه ماهه چهارم 2019 آغاز می‌کند. تسلا پیش بینی کرده در یک بازه زمانی 12 ماهه (تا تاریخ 30 ژوئن سال 2020) قادر به تولید 500 هزار خودرو به صورت جهانی باشد. انتطار می‌رود تسلا مدل Y و همچنین نمونه‌های جدید تسلا مدل 3 باعث افزایش فروش و همچنین درآمد این برند در سال آینده میلادی شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

نوید

۱۳۹۸/۲/۸
Hey my man elon
Take another a weed joint