خانهاخبار
سریلانکا دسترسی به شبکه‌های اجتماعی را پس از حملات تروریستی محدود می‌کند

سریلانکا دسترسی به شبکه‌های اجتماعی را پس از حملات تروریستی محدود می‌کند

در حملات تروریستی اخیر سریلانکا بیش از سیصد نفر جان باختند
۱۳۹۸/۲/۵

در یک سری حملات تروریستی هماهنگ شده بر علیه کلیساها و هتل‌ها در سریلانکا بیش از صدها کشته و هزاران نفر زخمی شدند. به گزارش رسانه‌های محلی و شبکه نت بلاکز، در پاسخ به این حملات دولت سریلانکا دستور داده است تا دسترسی کاربران به برخی از رسانه‌های اجتماعی، از جمله فیسبوک، واتساپ و یوتیوب محدود شود.

image

 

نت بلاکز می‌گوید که به نظر می‌رسد دولت دسترسی به اطلاعات این شبکه‌های اجتماعی را محدود نموده و مقررات منع رفت و آمد در سراسر کشور برقرار نموده‌اند. هاریندرا داسانیاک، مشاور ریاست جمهوری سریلانکا، به نیویورک تایمز گفت که این یک تصمیم یک جانبه از سوی دولت بود و از نگرانی‌های دولت مبنی بر شایعات و حملات بیشتر با انتشار اطلاعات غلط از طریق رسانه‌های اجتماعی سخن گفت. وی افزود که سخن گفتن از نفرت و خشونت میزان بیشتری از آن را به بار خواهد آورد. زمان لغو این قوانین جدید هنوز از سوی دولت مشخص نشده است. البته اجرای این قوانین در کشور سریلانکا بی سابقه نیست. سریلانکا در سال گذشته شاهد شورش‌هایی بود که با موج اطلاعات غلط و خشونت پراکنی در فیسبوک مواجه شد و دولت را مجبور کرد قوانین محدود کردن این رسانه‌ها را به صورت موقت به اجرا در آورد.

image

 

در ابتدا تمامی این شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، توییتر و اینستاگرام بر اساس سیستم عامل‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفتند. این آزمایشات باعث شد تا این رسانه‌ها نقش خود را در گسترش اطلاعات جاسوسی و بهم ریختن اجتماع که در نهایت باعث خشونت می‌شود، تایید کند. پس از آن و در پر این اقدامات، در کشورهایی مانند هند و میانمار نیز قوانین جدیدی به تصویب رسید تا با در نظر گرفتن این رسانه‌ها، تصمیمات بیشتری برای مقابله با بحران‌های امنیتی و اجتماعی به اجرا گذاشته شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)