خانهاخبار
فرانسه برنامه چت دولتی خود را پس از رفع نقص راه اندازی می‌کند

فرانسه برنامه چت دولتی خود را پس از رفع نقص راه اندازی می‌کند

برنامه Tchap دارای اشکال بزرگی بود که به همگان اجازه ثبت نام می‌داد.
۱۳۹۸/۲/۴

فرانسه از وعده زمانی خود مبنی بر راه اندازی یک برنامه امن چت دولتی صرف نظر کرد. این مسئله تقریبا نشان از صرف نظر دولت مردان کشور فرانسه از این موضوع دارد. این کشور یک نسخه بتا از Tchap، یک برنامه پیام رسانی را ارائه کرده است که به مقامات کمک می‌کند با استفاده از انواع پلتفرم‌های پایه همچون اندروید، آی او اس و یا تحت وب با کاربران ارتباط برقرار کنند. این به آن معنی است که ارتباط به صورت امن‌تر از برنامه‌های خارج از دسترس برقرار می‌شود. تمام مکالمات خصوصی از ابتدا تا انتها رمز گذاری شده، یک نرم افزار ضد ویروس فایل‌های ارسالی را بررسی می‌نماید و در نهایت تمام اطلاعات در کشور فرانسه ذخیره می‌شود. هر چند، برای ثبت نام باید یک آدرس ایمیل دولتی فرانسوی در اختیار داشته باشید که نشان می‌دهد برای استفاده از برنامه می‌بایست ساکن فرانسه باشید.

image

 

الیوت آلدرسون (معروف به باپتیست رابرت) که یک پژوهشگر حوزه امنیت به شمار می‌رود، کشف کرد که بررسی آدرس ایمیل Tchap آن قدر که به نظر می‌رسد سخت نیست. او موفق شد به سادگی با ایمیل جعلی به پیوست آدرس کاخ ریاست جمهوری فرانسه به پایان آدرس ایمیل و بدون اعتبار سنجی واقعی به حساب خود دسترسی پیدا کند. وی همچنین موفق به دیدن گفتگوهای عمومی شد و نیز توانست با کارکنان دولتی هم گفتگو کند. البته این مسئله مجددا پیش نخواهد آمد. پژوهشگر نام برده شده هم با دولت فرانسه در ارتباط است و هم با ماتریکس، تیم پشتیبانی نرم افزاری که مسئول بازسازی برنامه ضد شورش در قلب این برنامه گفتگوی اینترنتی است. تیم ماتریکس این مشکل را در زمان راه اندازی حل کرد و مانع از خجالت بیشتر دولت فرانسه شد.

image

آژانس دیجیتال دولت فرانسه موسوم به اینستیک وعده داده است که برنامه Tchap با قابلیت بهبود مستمر در هر دو بخش امنیتی و قابلیت اجرا ارائه خواهد شد. این مسئله در آخرین لحظه به عنوان مثالی از این رویکرد در عمل نشان داده شد. البته اعلام شد که مشکل به وجود آمده یک برنامه فریبنده برای ایجاد انگیزه کارشناسان امنیتی بوده است. در ادامه ممکن است مقامات مربوطه بسیاری از بحث‌های خود را به برنامه ریزی‌های آینده موکول کنند. میزان فشار مقامات دولتی و اقبال عمومی ممکن است از پیشرفت برنامه‌های عمومی مانند تلگرام که مورد علاقه رئیس جمهور فرانسه آقای ماکرون است، جلوگیری نماید. همچنین ممکن است از سرقت اطلاعات توسط مزاحمان نیز کاسته شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۸/۲/۵
از آنجا ک فرانسوی ها ب حرف ر می گن غ، بنابراین نام نرم افزارشون هم سغوش هست!