خانهاخبار
Meizu 16s با دوربین 48 مگاپیکسلی و اسنپدراگون 855 معرفی شد

Meizu 16s با دوربین 48 مگاپیکسلی و اسنپدراگون 855 معرفی شد

Meizu 16s به عنوان پرچمدار جدید شرکت میزو معرفی شد. این تلفن هوشمند آپدیتی برای Meizu 16 به حساب می‌آید که از دوربین 48 مگاپیکسلی و اسنپدراگون 855 استفاده می‌کند.
۱۳۹۸/۲/۴

میزو یکی از تولیدکنندگان چینی است که در چند سال گذشته در سطح جهانی به شهرت نسبتا خوبی رسیده است. یکی از مشکلات اصلی پرچمداران این شرکت عدم پشتیبانی از باندهای مخابراتی کشورهای غربی است. میزو سال گذشته برای حل این مشکل دست به تعویض پردازنده اگزینوس سامسونگ با اسنپدراگون کوآلکام زد و Meizu 16 را با اسنپدراگون ۸۴۵ روانه بازار کرد.

image

حالا امروز این شرکت از Meizu 16s رونمایی کرده است؛ دستگاهی که به لحاظ سخت‌افزاری آپدیتی برای مدل قبلی پرچمدار میزو به حساب می‌آید و علاوه بر دوربین جدید و باتری بزرگ‌تر به پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز شده است.

میزو 16s با ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به بازار می‌آید، ولی مدل ۸+۲۵۶ گیگابایتی این دستگاه در خارج از بازار چین عرضه نخواهد شد.

این تلفن هوشمند از نظر ظاهری هم نسبت به میزو 16 تغییرات نسبتا زیادی داشته است. میزو همچنان از پنل 1080 AMOLED استفاده می‌کند، اما اندازه آن به ۶.۲ اینچ افزایش پیدا کرده است، منتها این اتفاق باعث بزرگ‌تر شدن این دستگاه نشده، چون میزو توانسته با کاهش حاشیه‌های قاب جلویی این نمایشگر را در تلفن هوشمندی با همان اندازه جا بدهد. بخشی از این دستاورد به لطف استفاده از دوربین جلوی ۲۰ مگاپیکسلی 3T2 سامسونگ میسر شده که بسیار کوچک است و برای اولین بار در یک تلفن هوشمند از آن استفاده می‌شود.

image

در میزو 16s نیز مثل میزو 16 از حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای استفاده شده که گفته می‌شود سرعت قفل‌گشایی آن دو برابر نسخه قبلی است. با نگاه به قاب پشتی هم می‌توانیم ببینیم که جای دوربین از وسط بدنه به سمت چپ آن انتقال یافته است.

در میان تغییرات سخت‌افزاری این نسخه باید به دوربین اصلی 16s اشاره کنیم، دوربینی که از حالا به جای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی قبلی از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 استفاده می‌کند. دیافراگم این سنسور f/1.7 است و به لرزش‌گیر نوری مجهز شده که برای فیلمبرداری اهمیت زیادی دارد. لنز دوم دوربین عقب این دستگاه سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی از نوع IMX350 با دیافراگم f/2.6 است که قابلیت زوم ۳ برابری دارد.

میزو 16s حالا به جای باتری ۳۰۱۰ میلی آمپری به یک باتری ۳۶۰۰ میلی آمپری مجهز شده که باز هم تغییری در ابعاد دستگاه ایجاد نکرده، اما این بار وزن آن را از ۱۵۲ به ۱۶۵ گرم افزایش داده است.

image

علاوه بر این، میزو در 16s موفق به بازطراحی مادربرد و استفاده از تکنیک POP یا PCB شده که آیفون X/XS و هوآوی P30 پرو هم از آن استفاده می‌کنند. این تکنیک شاید نوآوری خاصی نباشد، اما حضور آن در تلفن هوشمندی که در این رده قیمتی قرار گرفته به خودی خود قابل ملاحظه است.

شایان ذکر است که میزو 16s دیگر از جک ۳.۵ میلی متری هدفون پشتیبانی نمی‌کند. این اتفاق با توجه به تاکید شرکت میزو بر ایجاد تجربه‌های صوتی بی‌نظیر برای مشتریان این شرکت کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما آن‌ها سعی کرده‌اند که با ارائه دانگلی باکیفیت این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنند. البته این دانگل همراه با خود دستگاه عرضه نمی‌شود و علاقه‌مندان باید آن را به صورت جداگانه خریداری نمایند.

عرضه Meizu 16s از تاریخ ۸ اردیبهشت در چین آغاز شده و با قیمت ۴۱۵ یورو برای مدل ۶+۱۲۸ گیگ، ۴۵۴ یورو برای مدل ۸+۱۲۸ گیگ و نهایتا ۵۳۰ یورو برای مدل انحصاری ۸+۲۵۶ گیگ آغاز می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۸/۲/۵
مانند نوکیا اومده 48 مگا پیکسلی زده