خانهاخبار
ترامپ از کاهش تعداد دنبال‌کنندگان توئیترش ابراز نارضایتی کرد

ترامپ از کاهش تعداد دنبال‌کنندگان توئیترش ابراز نارضایتی کرد

دونالد ترامپ در دیدار با مدیر عامل توئیتر از کاهش تعداد دنبال‌کنندگان اکانت توئیترش ابراز نارضایتی کرد و این اتفاق را تصمیمی عامدانه دانست.
۱۳۹۸/۲/۴

به گزارش واشنگتن پست، بخش اعظمی از دیدار دونالد ترامپ با جک دورسی، مدیر عامل توئیتر، به بحث درباره کاهش تعداد دنبال‌کنندگان اکانت رئیس جمهور آمریکا اختصاص یافته است. ترامپ معتقد است کاهش تعداد فالوورهای او عامدانه بوده است.

به گفته شخصی که مستقیما از محتوای این دیدار خبر داشته اما نخواسته نامش فاش شود، بخش اعظمی از این ملاقات به بیان نگرانی ترامپ در خصوص کاهش یا حذف بی‌سروصدا اما عامدانه بعضی از فالوورهای حساب کاربری او اختصاص داشته است. ترامپ می‌گوید از سایر نزدیکان محافظه‌کار خود هم شنیده است که به دلایل نامعلوم بخشی از دنبال‌کنندگانشان را از دست داده‌اند.

با این حال، توئیتر از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که به خاطر حذف اکانت‌های اسپم ممکن است شمار دنبال‌کنندگان اشخاص مختلف کمی کاهش یابد. طبق گفته‌های این منبع آگاه که دیدار طرفین را دوستانه خوانده است، جک دورسی در این جلسه نیز با تاکید بر همین نکته یادآور شده که حتی خود او هم بخشی از فالوورهایش را از دست داده است.

نکته قابل توجه درباره این اتفاق این است که ظاهرا محافظه‌کاران نمی‌توانند بپذیرند که سیاست‌های کلی توئیتر ممکن است صرفا درباره آن‌ها نباشد. اگر آن‌ها دنبال‌کنندگان اسپم خود را از دست می‌دهند، دلیل این اتفاق تصمیمی است که در رده‌های بالایی شرکت برای مقابله با فعالیت‌های جعلی گرفته شده است.

با این همه، به نظر می‌رسد گفتگوهایی که در این ملاقات شکل گرفته برای طرفین رضایت‌بخش بوده است.

دورسی در ایمیلی پس از پایان این دیدار گفت:

بعضی‌ها حامی دیدار ما با رئیس جمهور بودند و بعضی‌ها اعتقاد داشتند که ما نباید در این جلسه شرکت می‌کردیم. روی هم رفته معتقدم نکته حائز اهمیت این است که با شرکت در چنین دیدارهایی به صحبت‌های طرف مقابل گوش بدهیم، و اصول و ایده‌های خود را با آن‌ها در میان بگذاریم.

البته بسیاری از کاربران هنوز متعجب‌اند که توئیتر چگونه به ترامپ اجازه می‌دهد در این شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشد، چرا که بسیاری از توئیت‌های او حاوی مفاهیمی در زمینه تهدید به خشونت و ناقض قوانین این پلتفرم همگانی است. با این حال مسئولان این شرکت می‌گویند چون ترامپ یکی از مقامات بلندپایه دولت است، از استانداردهای متفاوتی در قبال او استفاده می‌شود. البته آن‌ها اعلام کرده‌اند که به زودی قرار است برچسب‌های جدیدی به پلتفرم خود اضافه کنند تا به توئیت‌هایی مثل توئیت‌های ترامپ که ناقض قوانین این شبکه اجتماعی است اختصاص داده شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

نادر

۱۳۹۸/۲/۵
چرت و پرت ننویس ترامپ اصلا شما را ادم حساب نمیکنه

Reza

۱۳۹۸/۲/۴
شعر نگید شما
از شما بعید بود وارد این بازیهای سیاسی بشید

Amir Hesam

۱۳۹۸/۲/۴
سلام
ترامپ هم یک چیزی واسه خودش میگه