خانهاخبار
پسری 18 ساله 1 میلیارد دلار از اپل درخواست غرامت کرد

پسری 18 ساله 1 میلیارد دلار از اپل درخواست غرامت کرد

پسری 18 ساله به نام عثمان با (Ousmane Bah) یک میلیارد دلار از اپل درخواست غرامت کرد چون مدعی است سیستم تشخیص چهره این شرکت به اشتباه باعث دستگیری او شده است.
۱۳۹۸/۲/۴

توافق هفته گذشته اپل با کوآلکام باعث شد رفت و آمدهای طولانی مدت این شرکت به صحن دادگاه‌های مختلف خاتمه یابد، اما حالا به فاصله کوتاهی پس از این اتفاق، یک پرونده میلیارد دلاری دیگر علیه این شرکت به راه افتاده است. به گزارش بلومبرگ و نیویورک پست، پسر ۱۸ ساله‌ای به نام عثمان با (Ousmane Bah) یک میلیارد دلار از این غول بزرگ دنیای تکنولوژی درخواست غرامت کرده است. این نوجوان مدعی است که در تاریخ ۲۹ نوامبر به خاطر سیستم تشخیص چهره فروشگاه‌های اپل به اشتباه توسط پلیس نیویورک بازداشت شده است.

پلیس نیویورک عثمان را به اتهام سرقت از اپل استورهای بوستون، نیوجرسی، دلوِر و منهتن دستگیر کرده بود. او در این پرونده مدعی است اپل یک کارت شناسایی سرقتی با نام و آدرس او پیدا کرده در حالی که تصویری روی این کارت وجود نداشته است. آن‌ها از اطلاعات این کارت شناسایی در سیستم تشخیص چهره فروشگاه‌های خود استفاده کرده‌اند تا با کمک آن بتوانند سارق اصلی را پیدا کنند. به موجب این اشتباه عثمان با در خانه‌اش در شهر نیویورک توسط پلیس بازداشت شده است.

البته پلیس به فاصله کوتاهی متوجه می‌شود که سارق اصلی که تصویر آن در دوربین فروشگاه دیده شده شباهتی به عثمان ندارد و به همین خاطر او را آزاد می‌کند. علاوه بر این، عثمان همزمان با سرقت ۱۲۰۰ دلار از محصولات اپل از فروشگاه شعبه بوستون این شرکت در مراسم جشن پایان سال مدرسه حاضر بوده، به همین دلیل هیچ مدرکی علیه او وجود نداشته است.

نکته جالب درباره شکایت عثمان با از اپل جمله‌ای است که در دادخواست وی نوشته شده است:

نرم‌افزار تشخیص چهره‌ای که اپل از آن در فروشگاه‌های خود برای شناسایی مظنونین استفاده می‌کند، همان سیستم نظارت اوروِلی است که کاربران از آن واهمه دارند، چون اکثر مشتریان نمی‌دانند که چهره آن‌ها به صورت مخفیانه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

حال، اگرچه این پرونده اتهام سنگینی را به اپل وارد کرده است، اما مسئولین این شرکت اعلام کرده‌اند که آن‌ها از هیچ سیستم تشخیص چهره‌ای در فروشگاه‌های خود استفاده نمی‌کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)