خانهاخبار
قانون اتحادیه اروپا می‌تواند سایت‌هایی که محتوای تروریستی خود را حذف نکنند، ظرف یک ساعت جریمه کند

قانون اتحادیه اروپا می‌تواند سایت‌هایی که محتوای تروریستی خود را حذف نکنند، ظرف یک ساعت جریمه کند

منتقدان می‌گویند این قسمت کمی از طرح اصلی اتحادیه اروپا برای مبارزه با تروریسم است
۱۳۹۸/۲/۳

اتحادیه اروپا موضع خود را در این باره روشن کرده است که محتوای تروریستی در ساعت اول نشر محتوا بیشترین میزان ضرر خود را به جامعه می‌رساند. اخیرا پارلمان اروپا به نفع یک قانون جدید رای داد که می‌توانست در عرض یک ساعت پس از دریافت گزارش از مقامات، شرکت‌های اینترنتی را مجبور به حذف محتوای تروریستی کند. شرکت‌هایی که بارها و بارها به قانون احترام نمی‌گذارند، می‌توانند تا چهار درصد درآمد کلی خود جریمه پرداخت کنند.

image

این قانون مشابه دستور العمل‌های کمیسیون اروپایی است که بهار سال گذشته منتشر شده است. اما منتقدین به نقل از بی بی سی گزارش دادند که این نسخه یکی از اقدامات سطح پایین و اولیه خواهد بود. شرکت‌ها نیازی به نظارت بر محتوا، جستجوی فعالیت غیر قانونی یا نصب فیلترهای خودکار ندارند. اما اقدامات اضافی مانند گزارش نظارت منظم به مقامات و یا افزایش نظارت بر خطاهای انسانی پس از نقض مکرر ضروری است. پارلمان اروپا همچنین اعلام کرد که قبل از دستور حذف هر گونه محتوا، پلتفرم‌های کوچکتر می‌بایست تا دوازده ساعت قبل از دستورهای نظارتی پیروی کرده باشند.

پارلمان اروپا این قانون را با 308 رای موافق در مقابل 204 رای مخالف تصویب نمود. اما این پارلمان می‌بایست برای متن اصلی با شورای وزیران اتحادیه اروپا مذاکره کند. انتخابات مجلس برای ماه می برنامه ریزی شده است، بنابراین اعضای جدید می‌توانند بر مذاکرات نهایی تاثیر گذار باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

erfan

۱۳۹۸/۲/۵
پس بهتره اول سایت های عربستان رو حذف کنن و بعد اسرائیل ...
از نظر اونا سپاه تروریسته ولی داعش نه.

erfan

۱۳۹۸/۲/۵
یعنی باید موشک ها رو هم بدیم بره، زیاده خواهی دشمن تمومی شدنی نیست.

محمد

۱۳۹۸/۲/۳
این ترامپ گفته من برجام رو بهم زدن چون دنبال یه پیمان با ایران هستم یعنی چی ؟