خانهاخبار
آپدیت جدید نوکیا 9 باعث تضعیف حسگر اثر انگشت این دستگاه می‌شود

آپدیت جدید نوکیا 9 باعث تضعیف حسگر اثر انگشت این دستگاه می‌شود

HMD Global اخیرا برای نوکیا 9 آپدیتی عرضه کرده تا عملکرد این سیستم را بهبود ببخشد، اما کاربران پس از نصب این آپدیت از بروز مشکل امنیتی در حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای این موبایل خبر داده‌اند.
۱۳۹۸/۲/۲

حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای نوکیا ۹ پیورویو از همان ابتدا آن قدرها قابل اعتماد به نظر نمی‌رسید، به همین خاطر حالا HMD Global یک آپدیت نرم‌افزاری منتشر کرده تا این مشکل را برطرف کند. ولی نکته عجیب این است که برخی از کاربران می‌گویند نصب این آپدیت حسگر اثر انگشت دستگاه آن‌ها را دچار یک مشکل امنیتی می‌کند.

البته این آپدیت عملکرد حسگر درون صفحه‌ای نوکیا ۹ را بهبود می‌بخشد، اما بسیاری از کاربران می‌گویند پس از نصب به‌روزرسانی مذکور بقیه، یعنی کسانی که اثر انگشت‌تان در دستگاه ثبت نشده، هم می‌توانند قفل تلفن هوشمند آنان را باز کنند.

به نظر می‌رسد که این ایراد به الگوریتم جدیدی که در این سیستم اعمال شده مربوط باشد. احتمالا دقت حسگر دستگاه کاهش یافته تا در شرایط مختلف با سرعت بیشتری بتواند قفل موبایل را باز کند.

با این حساب، به زودی باید منتظر آپدیت دیگری باشیم تا این مشکل را حل کند. اگر این آپدیت را نصب نکرده‌اید، فعلا دست نگه دارید، و اگر آن را نصب کرده‌اید ضمن استفاده از رمزهای قوی منتظر به‌روزرسانی‌های آتی بمانید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)