خانهاخبار
آیفون‌های 2019 دوربین عقب و جلوی قوی‌تری خواهند داشت

آیفون‌های 2019 دوربین عقب و جلوی قوی‌تری خواهند داشت

بر اساس گزارش جدید مینگ چی کو، اپل می‌خواهد دوربین عقب و جلوی آیفون‌های 2019 خود را بهبود بخشیده و ضمن افزایش رزولوشن آن‌ها را با لنزهای اضافه تقویت کند.
۱۳۹۸/۱/۳۱

روز پنجشنبه گزارشی منتشر شد که از چند تغییر کوچک در آیفون‌های نسل بعد اپل خبر می‌داد. مینگ چی کو یکی از سرشناس‌ترین تحلیل‌گران مسائل اپل است که در شرکت TF International Securities کار می‌کند. به گزارش Mac Rumors، او می‌گوید آیفون‌های جدید اپل دوربین عقب و جلوی بهتری خواهند داشت.

دوربین سلفی نسل فعلی آیفون ۷ مگاپیکسل است. اگرچه رزولوشن این دوربین آن قدرها زیاد نیست، ولی خروجی عکس‌ها به لطف HDR هوشمند اپل بسیار چشم‌نواز است. حالا می‌توانیم انتظار داشته باشیم که رزولوشن این دوربین به ۱۲ مگاپیکسل برسد.

علاوه بر افزایش تعداد پیکسل‌ها، به نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد لنزهای سریع‌تری به پرچمداران خود اضافه کند (لنزهایی که دیافراگم عریض‌تری داشته باشند) تا بتوانند در نور کم نیز تصاویر خوبی ثبت نمایند. همچنین گفته می‌شود که حاشیه این دوربین به رنگ سیاه خواهد بود تا یکپارچکی بیشتری با نمایشگر دستگاه داشته باشد.

سوای از بحث دوربین سلفی، ظاهرا قرار است در دوربین عقب هم شاهد به‌روزرسانی‌های جدیدی باشیم. مدل بعدی آیفون XR به یک دوربین زوم ثانویه مجهز می‌شود تا لنز عریض این دستگاه را تکمیل کند. کو می‌گوید تعداد پیکسل‌های دوربین اصلی (عریض) این پرچمدار هم افزایش پیدا می‌کند تا در شرایط کم‌نور عملکرد بهتری داشته باشد.

برای مدل‌های رده بالای آیفون، یعنی وارثان آیفون XS و آیفون XS Max، پیش‌بینی کو این است که این دستگاه‌ها دوربین سه‌گانه خواهند داشت. در یکی دو سال گذشته، لنزهای فوق عریض به یکی از ترندهای مهم بازار تبدیل شده‌اند و به نظر می‌رسد که اپل هم می‌خواهد وارد این بازی شود.

پرچمداران اپل بدون شک در برابر پیکسل ۳ و هوآوی P30 پرو در محیط‌های کم‌نور حرفی برای زدن ندارند و روزبه‌روز نیز بر تعداد شرکت‌هایی افزوده می‌شود که دست به تولید موبایل‌هایی با توانایی بالا در عکاسی شبانه می‌زنند. حال سوال این است که آیا اپل اقدامی مناسب برای مقابله با این شرکت‌ها انجام خواهد داد یا خیر.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

کیوان

۱۳۹۸/۱/۳۱
گوشی فقط میت و ناتینگ الس.

Mohamad

۱۳۹۸/۱/۳۱
من دارم خیلیم راضیم.

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۱/۳۱
آیفون دیگه برا ما ایرانی‌ها مُرد
گوشی که نیست، آشغاله
البته آَشغال نیست، بدرد ایران نمی‌خوره.. یه سرچِ کوچیکی که می‌خوای بکنی هفتاد دفعه جانِ آدما میاره بالا
والله هر کی داره ناراضیه