خانهاخبار
تحلیل‌گر زنجیره تامین اپل: فروش آیفون در سه‌ماهه دوم امسال کمتر از حد انتظار بوده است

تحلیل‌گر زنجیره تامین اپل: فروش آیفون در سه‌ماهه دوم امسال کمتر از حد انتظار بوده است

شرکت تحقیقاتی OTR Global با بررسی 18 مورد از تامین‌کنندگان آسیایی آیفون دریافته که میزان فروش آیفون در سه‌ماهه دوم 2019 کمتر از حد انتظارات بوده است.
۱۳۹۸/۱/۳۱

اپل آماده است تا ظرف ۱۰ روز آینده گزارش درآمدهای سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ را اعلام کند. حالا تحلیل‌گران مختلف دست به کار شده‌اند تا پیش‌بینی‌های خود را از وضعیت این شرکت در سه‌ماهه مذکور اعلام کنند.

OTR Global یک شرکت تحقیقات رسانه‌ای است که امروز با انتشار یادداشت جدیدی پیش‌بینی کرده که فروش اپل در این سه‌ماهه چیزی حدود ۳۷ تا ۴۲ میلیون آیفون بوده است. از آن سو، تحلیل‌گران وال استریت انتظار دارند که فروش محصولات اپل ۴۰ تا ۴۵ میلیون بوده باشد.

OTR می‌گوید آن‌ها با بررسی ۱۸ تامین‌کننده آسیایی آیفون دریافتند که میزان فروش این تلفن هوشمند در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ کمتر از حد انتظارات بوده است. این شرکت تحقیقاتی علت اصلی این افت فروش را تقاضای پایین برای آیفون‌های XR و XS می‌داند.

همان طور که می‌دانید، اپل مدتی است که دیگر تعداد فروش آیفون‌های خود را اعلام نمی‌کند، بنابراین تقریبا غیرممکن است که بتوانید این پیش‌بینی‌ها را با وضعیت حقیقی شرکت مقایسه کنید. با این حال پر واضح است که کوپرتینویی‌ها در این سه‌ماهه هم مثل سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹ وضعیت خوبی به لحاظ میزان فروش آیفون نداشته‌اند.

اپل برای این سه‌ماهه انتظار داشت ۵۵ تا ۵۹ میلیارد دلار درآمد و ۸.۵ تا ۸.۶ میلیارد دلار هزینه داشته باشد. در مقایسه، این رقم در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۸ به لحاظ درآمد ۶۱.۱ میلیارد و به لحاظ فروش آیفون ۵۲.۲ میلیون دستگاه گزارش شده بود.

گزارش درآمدهای اپل در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ تا تاریخ ۳۰ آوریل اعلام می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)