خانهاخبار
مایکروسافت به خاطر حقوق بشر از فروش فناوری تشخیص چهره اجتناب کرده است

مایکروسافت به خاطر حقوق بشر از فروش فناوری تشخیص چهره اجتناب کرده است

یکی از مدیران مایکروسافت اخیرا در رویدادی اعلام کرد که این شرکت از فروش فناوری تشخیص چهره به اداره پلیس کالیفرنیا اجتناب کرده تا با این کار مجبور به زیر پا گذاشتن حقوق بشر نشود.
۱۳۹۸/۱/۳۰

مایکروسافت قبلا به وضوح از دیدگاه خود درباره نیاز به قوانین دولتی و اقدامات مسئولانه در صنعت تکنولوژی برای کنترل پیشرفت سریع فناوری تشخیص چهره گفته بود. آن‌ها چند وقت پیش اصول و قواعدی ترتیب داده بودند که نشان می‌دهد چگونه باید فناوری تشخیص چهره را توسعه داده و پیاده‌سازی کنند. یکی از مدیران این شرکت به نام برد اسمیت در رویدادی با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در حوزه حقوق بشر اعلام کرد که مایکروسافت به‌تازگی به خاطر مسائل حقوق بشری از فروش فناوری تشخیص چهره خود امتناع ورزیده است.

در این اتفاق، اداره پلیس کالیفرنیا از مایکروسافت خواسته بود تا فناوری تشخیص چهره خود را در اتومبیل‌ها و دوربین‌های بدنی افسران آن‌ها نصب کند. ولی از آن‌جایی که فناوری تشخیص چهره می‌تواند به شناسایی اشتباه عده بیشتری از افراد منجر شده و پای بسیاری از مردم بی‌گناه را وسط بکشد، آن‌ها از قبول این درخواست اجتناب کرده‌اند. با این حال آقای اسمیت می‌گوید مایکروسافت همین تکنولوژی را به یکی از زندان‌های آمریکا فروخته چون گستره ریسک در آن جا محدود بوده و می‌توانسته امنیت زندان را بالا ببرد.

با توجه به صحبت‌های آقای اسمیت، به نظر می‌رسد که مایکروسافت با ارزیابی مصارف عملی مشتریان تصمیم به فروش یا عدم فروش فناوری‌های خود می‌گیرد. این رویکرد شایسته تقدیر است و امیدواریم که شرکت‌های بیشتری به استفاده از رویکردهای مشابه روی بیاورند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

عرفان

۱۳۹۸/۲/۲
اشتباه نکن دوست عزیز، مگه اخبار فروش اطلاعات کاربران توسط فیسبوک و گوگل رو هر چند وقت یکبار نمیشنوی؟

عرفان

۱۳۹۸/۲/۲
کدوم حقوق بشر؟
وقتی با وجود میلیون‌ها دلار سودی که از ایران عاید مایکروسافت میشه، بار هم ایران رو در فهرست تحریمی‌ها قرار میده حقوق بشر به جوک شبیه تره...

m

۱۳۹۸/۱/۳۰
کاشکه حکومت های کشور های اسلامی هم انقدر به حقوق مردم احترام میگذاشتن، و همیشه قانون و انسانیت رو به خاطر منافع،افزایش قدرت و پول پای مال نکنن.