خانهاخبار
هوش مصنوعی، یک ورزش جدید را توسعه می‌دهد

هوش مصنوعی، یک ورزش جدید را توسعه می‌دهد

اسپیدگیت بر اساس اطلاعات صدها ورزش موجود و گذشته به وجود آمده است.
۱۳۹۸/۱/۲۷

بسیاری از ورزش‌های موجود در صدها (و نه هزاران) سال سنت بشری، ریشه دارند. اما سوال این است که اگر شما از رایانه برای ایجاد یک ورزش استفاده می‌کنید، نتیجه چه می‌شود؟ نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که شما در حال حاضر می‌دانید که چه چیزی رخ می‌دهد! آژانس طراحی AKQA ورزش اسپیدگیت را معرفی کرده است. به نظر می‌رسد اسپیدگیت اولین برنامه در زندگی بشر است که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است. این ورزش دارای تیم‌های شش نفری با مسابقاتی سه گانه است. توپ ابتدا از سمت یکی از دروازه‌ها به گردش درمی‌آید. این دروازه‌ها طوری طراحی شده‌اند که از آنها عبور نشود. در انتها تیم شما می‌تواند به سمت یکی از دروازه‌های پایانی ضربه بزند. اگر به سمت دروازه غلط حرکت کنید قوانین حرکت شما را به سمت برنده شدن کند خواهد کرد. همچنین نمی‌توانید بیش از سه ثانیه در یک نقطه بدون حرکت باقی بمانید. زیرا باید هر سه ثانیه توپ را به گردش در آورید.

image

 

AKQA این بازی را با دریافت و دسته بندی داده‌های 400 ورزش و استفاده از یک گراف شبکه عصبی ایجاد نمود. سپس با استفاده از تحلیل این ورزش، مفاهیم و قوانین ورزشی آن را ابداع کرد. قسمت اعظم تحلیل غیر واقعی می‌نمود. اما به تدریج مشخصه ورزش‌های واقعی را پیدا کرد. این چرخه ادامه پیدا کرد تا این اطلاعات طبقه بندی شده، یک به یک ادغام شد. این نتایج منتهی به ورزشی به نام اسپیدگیت گردید. این شرکت همچنین از هوش مصنوعی برای طراحی لوگوی این بازی و شعار ان نیز استفاده نمود که زیاد خوشایند به نظر نمی‌رسید.

image

 

در حال حاضر این ورزش به عنوان یک تمرین هفتگی طراحی شده است. اما ممکن است در آینده به یک ورزش جدی تبدیل شود. شرکت AKQA در حال صحبت با اداره ورزش اورگان در مورد اسپیدگیت است و امیدوار است تا تابستان یک لیگ داخلی برای این پدیده نوظهور ایجاد کند. همچنین این شرکت دیگران را تشویق می‌کند تا لیگ‌های خود را ایجاد کنند. آن چه مسلم است اسپیدگیت نمی‌خواهد جایگزین ورزش‌های قدیمی و پرطرفدار در قلب هواداران شود، اما یافته‌ها نشان می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند حتی در زمینه‌های انسان محور و بشری مانند ورزش مفید باشد. حتی اگر مفاهیم ابتدایی را ساده در نظر بگیریم، بعید به نظر می‌رسد که این مفاهیم عمیق بتواند توسط اشخاص به تنهایی طراحی شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)