خانهاخبار
گلکسی A80 به همراه چند عضو دیگر از خانواده گلکسی A رسما معرفی شدند

گلکسی A80 به همراه چند عضو دیگر از خانواده گلکسی A رسما معرفی شدند

سامسونگ دیروز در مراسم خود به طور رسمی از گلکسی A80، گلکسی A70، گلکسی A50، گلکسی A40 و گلکسی A20e رونمایی کرد. A80 گل سرسبد این مراسم بود، اما بخشی از این دستگاه‌ها قرار است جایگزین سری گلکسی J باشند.
۱۳۹۸/۱/۲۲

اگر فکر می‌کنید گلکسی اس ۱۰ بیش از حد گران است و قادر به خرید آن نیستید، سامسونگ شما را فراموش نکرده و مجموعه‌ای از تلفن‌های هوشمند ارزان‌تر را برایتان تولید کرده است. این شرکت دیروز عصر در مراسمی از چند گوشی مختلف از سری A گلکسی رونمایی کرد که در ادامه نگاهی اجمالی به آن‌ها خواهیم داشت.

گلکسی A80

image

گلکسی A80 مهم‌ترین دستگاهی بود که در مراسم دیروز از آن رونمایی شد. این تلفن هوشمند در قسمت بالایی خود قطعه‌ای با طراحی پاپ‌آب و چرخشی دارد که دوربینی سه‌گانه در آن قرار گرفته تا به عنوان دوربین جلو هم بتوانید از آن استفاده کنید. این طراحی جدید به سامسونگ کمک کرده تا نمایشگری تمام صفحه بسازد بدون این که نیازی به ناچ، حفره یا بریدگی‌های اضافه داشته باشد.

دوربین گلکسی A80 شامل یک سنسور عمق سه بعدی، یک لنز عریض ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۷۳ درجه و با دیافراگم f/2.2، و یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است. این دستگاه نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع سوپر آمولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ دارد که حسگر اثر انگشت زیر آن قرار گرفته است. علاوه بر این، آن طور که سامسونگ می‌گوید در این موبایل یک باتری هوشمند ۳۷۰۰ میلی آمپری قرار گرفته که با توجه به فعالیت‌های شما می‌تواند حداکثر عمر خود را افزایش دهد.

گلکسی A80 همچنین ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی دارد و علی‌رغم آن که صحبتی از قیمت این محصول به میان نیامده، اما باید در تاریخ ۲۹ مه (۸ خرداد) منتظر عرضه آن باشیم.

گلکسی A70 و گلکسی A50

image

اگر یک گام از A80 پایین‌تر بیاییم، به گلکسی A70 می‌رسیم؛ تلفن هوشمندی که تاکنون تقریبا از تمام مشخصات آن آگاه شده بودیم اما نمی‌دانستیم که قیمت این دستگاه چقدر است و در چه تاریخی باید منتظر عرضه آن باشیم.

این تلفن هوشمند نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع سوپر آمولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل دارد و میزبان حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای است. در قاب پشتی A80 دوربینی سه‌گانه با سنسورهای ۳۲ + ۸ و ۵ مگاپیکسلی وجود دارد.

در سمت جلو نیز ناچی قرار گرفته که میزبان دوربینی ۳۲ مگاپیکسلی است. گلکسی A80 از ۶ گیگ رم، ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی، پردازنده‌ای هشت هسته‌ای، اسلات microSD و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری استفاده می‌کند. این دستگاه از تاریخ ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) در چهار رنگ سفید، سیاه، آبی و مرجانی به بازار می‌آید.

image

گلکسی A50 تلفن هوشمند دیگری بود که دیروز معرفی شد. این دستگاه از نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع سوپر آمولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، دوربینی سه‌گانه (متشکل از سنسورهای ۲۵ + ۸ + ۵ مگاپیکسلی)، باتری ۴ هزار میلی آمپری، پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس ۹۶۱۰، ۴ یا ۶ گیگ رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی استفاده می‌کند. قیمت این محصول حدود ۴۰۰ دلار است.

گلکسی A40 و گلکسی A20e

image

در انتها از دو موبایل ارزان‌تر به نام‌های گلکسی A40 و گلکسی A20e رونمایی شد. این دو دستگاه قرار است به همراه گلکسی A10 و گلکسی A30 جایگزین سری قدیمی گلکسی J باشند.

گلکسی A40 نمایشگری ۵.۹ اینچی از نوع سوپر آمولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ دارد که میزبان یک دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی است. این گوشی همچنین در قاب پشتی دوربینی دوگانه (متشکل از سنسورهای ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی) دارد که همراه با ۴ گیگ رم، ۶۴ گیگ حافظه داخلی، باتری ۳۱۰۰ میلی آمپری و پردازنده‌ای هشت هسته‌ای به بازار می‌آید. گفته می‌شود که این دستگاه در چهار رنگ سیاه، سفید، آبی و مرجانی روانه بازار می‌شود، اما هنوز تاریخ یا قیمت آن تایید نشده است.

image

آخرین دستگاهی که در مراسم دیروز معرفی شد، گلکسی A20e بود. این تلفن هوشمند نمایشگری ۵.۸ اینچی از نوع سوپر آمولد با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۶۰ دارد که در بالای آن ناچی دیده می‌شود که دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی در آن قرار گرفته است. دوربین عقب A20e دوربینی دوگانه است که از دو سنسور ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده. این گوشی ۳ گیگ رم، ۳۲ گیگ حافظه داخلی و یک باتری ۳ هزار میلی آمپری دارد و از پردازنده اگزینوس ۷۸۸۴ استفاده می‌کند. نکته قابل توجه شاید این باشد که A20e به جای اندروید گو به نسخه کامل اندروید مجهز شده است.

این دستگاه نیز در دو رنگ سیاه و سفید به بازار می‌آید اما هنوز تاریخ عرضه یا قیمت آن تایید نشده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

سید علی

۱۳۹۸/۱/۳۰
سلام و با تشکر از عوامل جی اس ام...
تا اونجایی که من دیدم از مدل های جدید سری A فقط A20 وA40 رو تو محصولات قرار دادید...
لطفا A20e ,A30 ,A40 ,A50 ,A60 ,A70 ,A80, A90 روهم اضافه کنید...
مخصوصاA50 رو و اگر میشه یه بررسی تخصصی خوب درباره A50بزارید باتشکر خیلی خیلی خیلی خلیی فراوان.....

سها علی زاده

۱۳۹۸/۱/۲۴
من نسخه A7 2018 رو دارم راضی بودم با اومدنش میخوام بفروشم اینو بگیرم خیلی جذاب تر شده

. ...88Ra

۱۳۹۸/۱/۲۲
داداش نویسنده تویی،
بقیه اداتو درمیارن.
رسیدی به گوشی A70 همش با اسم A80 معرفی میکردی.
میخواستی قیمت بگی که آخر سر هم نگفتی... .

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۱/۲۲
A80 بنظر گوشی خوبیه. ولی بازم خاک بر سرِ ما پرچم‌بازا که باید به میان‌رده قانع باشیم.
اونایی هم که قبلاً میان‌رده‌باز بودن، الان باید پایین‌رده‌باز بشن!
پایین‌رده‌بازها هم باید دیگه کلاً بی‌خیالِ گوشی‌موشی بشن و برن همی با تلفن‌ثابت زنگ بزنن☎️?