خانهاخبار
کوآلکام از اسنپدراگون 730 و 665 برای تلفن‌های میان‌رده رونمایی کرد

کوآلکام از اسنپدراگون 730 و 665 برای تلفن‌های میان‌رده رونمایی کرد

کوآلکام امروز از دو پردازنده جدید به نام‌های اسنپدراگون 730 و اسنپدراگون 665 پرده‌برداری کرد. این دو پردازنده قرار است قابلیت‌های تلفن‌های پرچمدار را برای تلفن‌های میان‌رده به ارمغان بیاورند.
۱۳۹۸/۱/۲۱

کوآلکام از تراشه جدید خود با نام اسنپدراگون ۷۳۰ که احتمالا در ادامه سال بر روی تلفن‌های میان‌رده تا رده بالا به کار گرفته خواهد شد رونمایی کرد. این پردازنده دنباله‌ای بر اسنپدراگون ۷۱۰ است که پیش از این در دستگاه‌هایی مثل گلکسی A8s و شیائومی می 8 SE استفاده شده بود. البته چند وقت پیش، نسخه سریع‌تری از این تراشه به نام اسنپدراگون ۷۱۲ به بازار آمده بود اما ۷۳۰ پیشرفت قابل توجه‌ای نسبت به ۷۱۰ خواهد داشت.

این تراشه پردازنده‌ای هشت هسته‌ای است که از هسته‌های Kryo 470 با طراحی ۸ نانومتری در سرعت ۲.۲ گیگاهرتز استفاده می‌کند. اسنپدراگون ۷۳۰ دارای پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۸ است که از شتاب‌دهنده تنسور و واحد پردازش سیگنال Spectra 350 کمک می‌گیرد. این تراشه به مودم X15 LTE مجهز است و از Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند. فناوری‌های مذکور به پردازنده جدید کوآلکام کمک می‌کند تا توانمندی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری داشته باشد و قابلیت‌های خوبی را برای تلفن‌های غیرپرچمدار به ارمغان بیاورد.

این پردازنده همچنین نسخه‌ای با تمرکز بر قابلیت گیمینگ دارد که نام آن اسنپدراگون 730G است. GPU این نسخه با سرعتی ۱۵ درصد سریع‌تر از نسخه عادی کار می‌کند. 730G قادر به پشتیبانی از نمایشگرهای 1440p و ویدیوهای اسلو-موشن 960fps است. کوآلکام می‌گوید این پردازنده به قابلیت Jank Reducer مجهز شده تا بتواند بازی‌ها را در حالت 30fps حدود ۹۰ درصد روان‌تر از قبل اجرا کند.

image

این شرکت همچنین از تراشه دیگری به نام اسنپدراگون ۶۶۵ رونمایی کرده که دنباله‌ای بر اسنپدراگون ۶۶۰ سال ۲۰۱۷ است. اگرچه پیش از این شاهد معرفی اسنپدراگون ۶۷۵ نیز بودیم که از آن در دستگاه‌هایی مثل Vivo V15 Pro استفاده شد، اما این آپدیت تغییرات کمتری را به همراه دارد. اسنپدراگون ۶۶۵ پردازنده‌ای هشت هسته‌ای با طراحی ۱۱ نانومتری است که هسته‌های Kryo 260 آن نسبت به اسنپدراگون ۶۷۵ کندتر است. این تراشه در بخش پردازنده گرافیکی از آدرنو ۶۱۰ استفاده می‌کند و می‌تواند از سنسورهایی تا حداقل ۴۸ مگاپیکسلی پشتیبانی نماید.

کوآلکام انتظار دارد که سه تراشه جدید خود، یعنی اسنپدراگون 665، اسنپدراگون 730 و اسنپدراگون 730G تا اواسط سال ۲۰۱۹ به بازار بیایند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)