خانهاخبار
حذف سوال‌برانگیز اپلیکیشن‌های HTC از گوگل پلی

حذف سوال‌برانگیز اپلیکیشن‌های HTC از گوگل پلی

در چند وقت گذشته بسیاری از اپلیکیشن‌های HTC از گوگل پلی حذف شده و تعدادی از آن‌ها هم مدت‌هاست که آپدیتی دریافت نکرده‌اند. این اتفاق باعث شده سوالاتی درباره آینده این شرکت به وجود بیاید.
۱۳۹۸/۱/۲۰

هرچند تا بدین جای سال ۲۰۱۹ هنوز تلفن هوشمند جدیدی از طرف HTC ندیده‌ایم، اما گزارشات اخیر حاکی از آن است که ۱۴ اپلیکیشن این شرکت از روی گوگل پلی استور حذف شده است. مسئولان HTC فقط در همین ماه دو اپلیکیشن Sense Home Launcher و HTC People را از گوگل پلی پاک کرده‌اند. اپلیکیشن اول لانچری بود که بسته به موقعیت کاربر اپلیکیشن‌های خاصی را به آن‌ها پیشنهاد می‌داد. در این لانچر سه موقعیت وجود داشت: خانه، محل کار و بیرون. اپلیکیشن دوم هم به کاربران کمک می‌کرد تا مخاطبان، تاریخچه تماس‌ها و شماره‌ها را مدیریت کنند.

در ماه فوریه، اپلیکیشن‌هایی مثل HTC Calendar ،HTC Mail و HTC Dot View از دسترس خارج شدند. کاربرد Calendar و Mail که از نام آن‌ها پیداست، اما اپ Dot View برنامه‌ای بود که برای کیسی به همین نام طراحی شده بود. با نصب این اپلیکیشن، اگر روی کیس مربوطه تپ می‌کردید، زمان، دما و اطلاعاتی درباره تماس‌های دریافتی به صورت پیکسلی (یا نقطه‌ای) به شما نشان داده می‌شد.

بسیاری از اپلیکیشن‌ها هم مدت‌هاست که آپدیت نشده‌اند و احتمالا دیگر تحت پشتیبانی HTC نیستند. البته این خبر لزوما به معنای این نیست که HTC به‌کلی از خیر صنعت تلفن‌های هوشمند گذشته است. چون این شرکت همین چند وقت پیش به صورت رسمی چنین شایعاتی را تکذیب کرده بود.

با این حال اگر HTC تصمیم گرفته باشد که دستگاه‌های آتی خود را به اندروید وان مجهز کند، این تصمیم منطقی به نظر می‌رسد. چون در این نسخه از سیستم عامل اندروید جایی برای ابزارهای اضافی شرکت‌ها وجود ندارد، و سیستم باید تا حد ممکن تمیز و خالی باشد.

لازم به یادآوری است که آخرین تلفن هوشمند این تولیدکننده تایوانی Exodus 1 Blockchain بود که با تمرکز بر سرمایه‌گذاران حوزه رمزارزها معرفی شد. این دستگاه که در ماه دسامبر به بازار آمد از نمایشگر ۶ اینچی با کیفیت +QHD استفاده می‌کند و اسنپدراگون ۸۴۵ دارد. Exodus 1 همچنین دارای ۶ گیگ، ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی و دوربینی دوگانه است که از سنسورهای ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی تشکیل شده. قیمت این محصول ۶۹۹ دلار است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

علیرضا

۱۳۹۸/۱/۲۱
همین امروز برنامه ایمیل اچ تی سی از گوگل پلی آپدیت شد
آمار اشتباه و غلط ندین

سالار

۱۳۹۸/۱/۲۱
لطفا در مورد حذف برنامه ها خودتون امتحان کنید دیشب اپدیت htc mail واسه من اومد و چیزی حذف نشده از گوگل