خانهاخبار
وال استریت ژورنال: اپل موزیک جای اسپاتیفای را در آمریکا گرفت

وال استریت ژورنال: اپل موزیک جای اسپاتیفای را در آمریکا گرفت

به گزارش وال استریت ژورنال، به نقل از منابع نزدیک به ماجرا، اپل موزیک توانسته با پیشی گرفتن از اسپاتیفای از نظر میزان مشترکان پولی در آمریکا رتبه نخست سرویس‌های استریم موسیقی را از آن خود کند.
۱۳۹۷/۱۲/۱۸

بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، اپل موزیک توانسته به لحاظ تعداد مشترکان پولی در آمریکا از اسپاتیفای پیشی بگیرد. اگر این گزارش دقیق باشد، این نخستین باری است که اپل موزیک موفق به انجام چنین کاری شده و این اتفاق برای اپل دستاورد بزرگی به حساب می‌آید.

با توجه به این که اپل و اسپاتیفای آمار کاربران خود را به صورت منطقه‌ای منتشر نمی‌کنند، در حال حاضر نمی‌توانیم از میزان دقت این گزارش اطمینان داشته باشیم. اما وال استریت ژورنال می‌گوید با منابعی در ارتباط بوده که به بطن ماجرا اشراف داشته‌اند. آن‌ها تایید می‌کنند که اپل حداقل در آمریکا توانسته جایگاه نخست را از اسپاتیفای بگیرد.

ظاهرا اپل موزیک تا انتهای ماه فوریه در آمریکا ۲۸ میلیون مشترک پولی داشته در حالی که این آمار برای اسپاتیفای ۲ میلیون کمتر، یعنی ۲۶ میلیون، بوده است. به لطف رشد پیوسته آمار کاربران اپل موزیک، از چندی قبل حدس زده می‌شد که این اتفاق بیفتد اما هیچ‌کس نمی‌توانست تاریخی برای آن مشخص کند.

image

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است:

به گفته افراد نزدیک به ماجرا، اپل موزیک از نظر تعداد مشترکان پولی آمریکا از اسپاتیفای پیشی گرفته است. سرویس استریم موسیقی این شرکت با سرعت بیشتری نسبت به رقیب سوئدی خود در بزرگ‌ترین بازار موسیقی دنیا در حال رشد است. نرخ رشد اپل در ماه جاری نسبت به ماه قبل از ۲.۶ به ۳ درصد رسیده در حالی که این مقدار برای اسپاتیفای از ۱.۵ به ۲ رسیده است.

اپل سعی دارد افت فروش آیفون را از طریق سرویس‌های جدید و قدیمی خود جبران کند. یکی از این سرویس‌های جدید اپل +TV است که در ادامه سال راه‌اندازی می‌شود و می‌تواند در کنار سرویس موسیقی این شرکت کمک شایانی به بهبود اوضاع اپل کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که با معرفی محصولات سخت‌افزاری جدید این شرکت، در نهایت گزارشات مالی کوپرتینویی‌ها شاهد چه تغییراتی خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)