خانهاخبار
احتمالا بخش‌های مختلف آیتونز در مک به اپلیکیشن‌های مجزا تفکیک می‌شود

احتمالا بخش‌های مختلف آیتونز در مک به اپلیکیشن‌های مجزا تفکیک می‌شود

با توجه به شایعاتی که به گوش می‌رسد، اپل احتمالا می‌خواهد بخش‌های مختلف نرم‌افزار آیتونز را در مک به اپلیکیشن‌های مجزا مثل موزیک و پادکست تفکیک کند.
۱۳۹۸/۱/۱۸

اپل موزیک یکی از سرویس‌های پرطرفدار اپلی است. این سرویس آن قدر طرفدار دارد که چندی پیش گفته شد تعداد مشترکان پولی آن در آمریکا از اسپاتیفای بیشتر شده است. با این حال بسیاری از کاربران به این که اپل موزیک در کامپیوتر بخشی از نرم‌افزار آیتونز است معترض‌اند. اما با توجه به شنیده‌ها این شرایط شاید به زودی تغییر کند.

توسعه‌دهنده معروفی به نام استیو تراتون-اسمیت روز جمعه در توئیتی گفت با توجه به شواهدی که وی موفق به مشاهده آن‌ها شده، اپل احتمالا می‌خواهد بخش‌های داخلی آیتونز را در macOS (و ویندوز) به صورت اپلیکیشن‌های مجزا منتشر کند. اسمیت به طور خاص اظهار داشت که احتمال عرضه اپلیکیشن‌های موزیک، پادکست و حتی Books به طور مستقل وجود دارد تا آن‌ها به اپ جدید TV ملحق شوند. با توجه به این که اپ TV به زودی بیرون می‌آید، شاید دیر یا زود بتوانیم نگاهی به این اپلیکیشن‌ها هم داشته باشیم.

البته شایان ذکر است که در حال حاضر اپلیکیشن مستقلی برای کتاب‌ها در macOS وجود دارد. اما این احتمال می‌رود که نرم‌افزار جدیدی برای این منظور در سیستم عامل مک ساخته شود، نرم‌افزاری که برای مثال بتواند از کتاب‌های صوتی هم پشتیبانی کند.

اسمیت در ادامه با انتشار توئیت دیگری گفت این اتفاق باعث می‌شود همان طور که از مدت‌ها قبل انتظار می‌رفت، اپلیکیشن‌های مجزایی برای موزیک و پادکست منتشر و کار آیتونز در نهایت تمام شود.

image

اپل با معرفی قابلیت کراس-پلتفرم میان مک و iOS در macOS Mojave بستر انجام این کارها را فراهم کرده بود. بنابراین عجیب نخواهد بود اگر همین حالا مهندسان این شرکت مشغول تولید اپلیکیشن مجزایی برای موزیک باشند.

بسیاری از کاربران مک از سازوکار آیتونز راضی نیستند و تفکیک قابلیت‌های متنوع این برنامه در اپلیکیشن‌های مختلف می‌تواند کمک زیادی به تغییر این شرایط بکند. حال باید منتظر باشیم و ببینیم چه خبرهای بیشتری در این باره منتشر خواهد شد. آیا کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل می‌تواند میزبان معرفی این اپلیکیشن‌ها باشد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)