خانهاخبار
قابلیت ثبت اطلاعات ترافیکی به گوگل مپس اضافه شد

قابلیت ثبت اطلاعات ترافیکی به گوگل مپس اضافه شد

در آپدیت جدید گوگل مپس کاربران می‌توانند اطلاعات مربوط به تصادفات و دوربین‌های کنترل سرعت را در نقشه ثبت کنند تا از این طریق مسیریابی از جاده‌هایی که ترافیک کمتری دارد صورت بگیرد.
۱۳۹۸/۱/۱۷

گوگل در ابتدای سال ۲۰۱۹ قابلیتی را از اپلیکیشن Waze به Google Maps اضافه کرد تا امکان مسیریابی در این برنامه را بهبود ببخشد. در آن قابلیت کاربران مثل ویز می‌توانستند با کمک اطلاعات جمعی از وضعیت ترافیک مطلع شوند. حالا پس از چند ماه تحقیق و آزمایش، دو قابلیت جدید به امکان گزارش سوانح در نسخه اندروید این اپلیکیشن اضافه شده که به کاربران اجازه می‌دهد تا تصادفات یا وجود دوربین‌های کنترل سرعت را ثبت کنند.

این دو ویژگی به کاربر کمک می‌کند تا از افزایش ترافیک و کند شدن مسیرهای عبور و مرور اطلاع پیدا کند. در نتیجه می‌توانید با انتخاب هوشمندانه‌تر مسیر از گیر کردن در ترافیک جلوگیری کنید. به گفته وبسایت Android Police، هرچه کاربران مشارکت بیشتری در این سرویس داشته باشند، گوگل مپس بهتر از قبل می‌تواند به آن‌ها در مقوله مسیریابی کمک کند. چون این اپلیکیشن قادر است مسیرهای خلوت را جایگزین مسیرهای پرترافیک کند و جاده‌های مناسب‌تر را به کاربر پیشنهاد دهد تا افراد در ترافیک گیر نکنند. این ویژگی یکی از برتری‌های اصلی اپ Waze بود و بسیاری از کاربران به همین خاطر به سوی این برنامه جذب شدند.

البته گوگل مپس در حال حاضر هم اگر مسیر پیش رویتان شلوغ و پرترافیک باشد به شما خبر می‌دهد، اما این اطلاعات پیش از این از طریق داده‌های جمعی به دست نمی‌آمد. در نتیجه ممکن بود اطلاعیه‌ها به موقع به دست شما نرسد و نتوانید از برخورد با این مسیرهای پرترافیک اجتناب کنید.

برای استفاده از قابلیت جدید گزارش دوربین‌های کنترل سرعت و تصادفات لازم نیست کاری بکنید، زیرا این ویژگی به صورت خودکار از طریق اعمال تغییرات سمت سرور در اپلیکیشن شما ظاهر خواهد شد. اما اگر آن را نمی‌بینید، باید کمی بیشتر صبر کنید تا قابلیت مذکور طبق فازهای برنامه‌ریزی شده توسط گوگل در اختیار شما قرار بگیرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)