خانهاخبار
مشکلات اینتل عرضه آیفون 5G در سال 2020 را به خطر انداخته است

مشکلات اینتل عرضه آیفون 5G در سال 2020 را به خطر انداخته است

با توجه به مشکلاتی که در بخش توسعه مودم‌های 5G اینتل به وجود آمده به نظر نمی‌رسد که این شرکت بتواند محصول خود را تا ضرب‌الاجل معین شده آماده کند و در نتیجه عرضه آیفون 5G در سال 2020 به خطر افتاده است.
۱۳۹۸/۱/۱۶

برنامه اپل برای تولید آیفون 5G تا سال ۲۰۲۰ به خطر افتاده، چون اینتل در رسیدن به ضرب‌الاجل تولید مودم XMM 8160 5G دچار مشکل شده است. پیش از این بر اساس خبرها گفته شده بود که اپل قصد دارد تا زمانی که به آمادگی لازم برای تولید اختصاصی مودم 5G برسد، این مودم‌ها را تماما از طریق اینتل تامین کند.

اگر اپل بخواهد آیفون 5G خود را در سال ۲۰۲۰ عرضه کند، اینتل باید نمونه تراشه‌هایش را تا اوایل تابستان ۲۰۱۹ در اختیار اپل قرار دهد و تا اوایل سال ۲۰۲۰ نیز کار طراحی این مودم را به اتمام برساند. ولی این شرکت در رسیدن به این ضرب‌الاجل دچار مشکل شده و به نظر نمی‌رسد که مودم 5G آن‌ها به موقع آماده شود. این اتفاق می‌تواند بر روابط میان این دو شرکت تاثیر مهمی بگذارد. پیش از این سه مدیر محصول از طرف اپل به اینتل فرستاده شده بودند تا روابط میان این دو شرکت را تنظیم کنند.

اپل در حال حاضر چیزی حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ مهندس را برای پروژه تولید اختصاصی مودم آیفون به کار گماشته است. اما علی‌رغم تمام تلاش‌های این شرکت، مودم‌های اختصاصی اپل زودتر از سال ۲۰۲۱ آماده نخواهند شد.

کوپرتینویی‌ها با سامسونگ و مدیاتک هم مذاکراتی داشتند تا بتوانند از مودم 5G آن‌ها در سال ۲۰۲۰ استفاده کنند، ولی هیچ کدام از این دو شرکت در موقعیتی نیستند که بتوانند تا سال ۲۰۲۰ مودم‌های آیفون را تامین کنند. با توجه به اختلافات میان اپل و کوآلکام نیز بعید است که این دو شرکت دوباره بتوانند با یکدیگر همکاری داشته باشند.

image

گزارش Fast Company می‌گوید سفارشات مربوط به مودم آیفون آن قدرها برای اینتل جذاب نیست. چون اپل با چانه‌زنی توانسته قیمت مناسبی برای مودم‌ها بگیرد که در نتیجه سود چندانی عاید اینتل نمی‌کند. علاوه بر این، در این توافق از اینتل خواسته شده تا تعهد به ضرب‌الاجل‌ها و تولید قطعات مورد نیاز اپل همواره بالاترین اولویت را برای این شرکت داشته باشد.

اینتل برای رقابت با TSMC باید از فناوری تولید ۱۰ نانومتری در مودم‌های خود استفاده کند، و این کار سرمایه‌گذاری عظیمی می‌طلبد. اگرچه میزان سفارشات اپل برای این مودم‌ها آن قدر زیاد است که بتواند هزینه‌های خط تولید اینتل را تامین کند، اما این اتفاق در عین حال باعث می‌شود کوپرتینویی‌ها خواه ناخواه به اولویت اول اینتل تبدیل شوند. بنابراین این شرکت قادر نخواهد بود تا به سفارشات سودآورتر سایر مشتریان خود پاسخ دهد.

اگر اینتل نتواند به موقع مودم 5G خود را برای آیفون‌های ۲۰۲۰ آماده کند، اپل احتمالا چاره‌ای نخواهد داشت جز این که صبر کند تا مودم‌های اختصاصی خودش برای بازار مصرفی حاضر شود. به‌رغم هیاهوی عجیبی که درباره 5G به وجود آمده، این حوزه هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و تا زمانی که اپل خودش را به قافله برساند احتمالا اتفاق خاصی رخ نخواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)