خانهاخبار
ایرپاد اپل هنوز بهترین ایرباد واقعا بیسیم بازار است

ایرپاد اپل هنوز بهترین ایرباد واقعا بیسیم بازار است

علی‌رغم آن که خیلی‌ها نظر خوبی درباره ایرپاد اپل ندارند یا حداقل در ظاهر چنین چیزی را نشان می‌دهند، اما آمار نشان از پیشتازی ایرباد بیسیم این شرکت در میان این دسته از محصولات بازار دارد.
۱۳۹۸/۱/۱۳

اگر شما هم جزو آن کسانی بودید که در ابتدا ایرپاد را به خاطر شکل ظاهری‌اش که شباهت زیادی به مدل سیمی این دستگاه داشت مسخره می‌کردید، کسی نمی‌تواند آن قدرها شما را سرزنش کند. با این حال این دسته از افراد در چند سال گذشته سکوت کرده‌اند، چون بر اساس یافته‌های جدید Counterpoint Research، این محصول پرفروش‌ترین ایرباد واقعا بیسیم بازار است. طبق تخمین‌های Counterpoint، در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ حدود ۱۲.۵ هدفون بیسیم فروخته شده که ایرپاد اپل بیشترین سهم را در این میان داشته و کوپرتینویی‌ها توانسته‌اند ۶۰ درصد از این آمار را در اختیار بگیرند.

این عملکرد با توجه به حضور شمار زیاد برندهای میان‌رده در این بازار بسیار قابل توجه است، چون حتی در بازار خانگی اپل که ایرپاد در آن پرفروش‌ترین ایرباد بیسیم به حساب می‌آید، برندهای کره‌ای و دانمارکی سامسونگ و جبرا عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند. البته سهم بازار کوپرتینویی‌ها از بازار چین در مقایسه با سایر نقاط کمی پایین‌تر است، چون در این بازار دستگاه‌های ارزان‌تر بیشتری به چشم می‌خورند.

عملکرد اپل در منطقه آسیا اقیانوسیه بهتر است، اما ظهور برندهای جدید و مقرون به صرفه به زودی این وضعیت را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با این حال، بدترین وضعیت برای این شرکت احتمالا متعلق به اروپاست که جبرا در آن ۱۴ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و برندهای ناشناخته هم در سراسر بازار پخش شده و سهم‌های کوچک و بزرگی را به خود اختصاص داده‌اند.

علاوه بر این برندهای میان‌رده و جدیدی که روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند، عامل دیگری وجود دارد که بر روی عملکرد اپل تاثیر منفی گذاشته است: مشتریان. در حال حاضر اکثر کسانی که می‌خواهند ایرپاد اپل را بخرند، منتظر نسخه جدید این محصول هستند و به نظر آن‌ها نسل دوم ایرپاد هنوز نتوانسته نظرشان را به اندازه کافی جلب کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

امیر

۱۳۹۸/۱/۱۶
از نظر خیلیا طراحیش بیشتر شبیه سر مسواک هست تا ایرباد!

سامان

۱۳۹۸/۱/۱۴
سلام.محصولات اپل همیشه پیشتار و یکّه تاز بودن تو بازار چه از لحاظ فروش چه کیفیت و چه بازار دست دوم.من به شخصه خودم تجربه کردم همه موارد رو