خانهاخبار
بخش موبایل سونی در دیگر بخش‌های این کمپانی ادغام می‌شود

بخش موبایل سونی در دیگر بخش‌های این کمپانی ادغام می‌شود

بخش موبایل سونی در حال از دست دادن استقلال خودش است که خبر خیلی بدی هم نیست.
۱۳۹۸/۱/۱۰

بخش سونی موبایل قرار است با بخش تلویزیون‌های سونی و محصولات صوتی و دوربین‌های این شرکت ادغام شود و با هم یک بخش مجزا به نام بخش محصولات الکترونیک و راه حل‌ها را بسازند.

سونی این ادغام را به عنوان حرکتی برای افزایش هم‌افزایی بین بخش‌های سونی الکترونیک می‌داند و با این حرکت شاهد عرضه بسیاری از تکنولوژی های تلویزیون‌ها و دوربین‌های سونی در لاین گوشی‌های اکسپریای این شرکت خواهیم بود همان‌طور که در اولین قدم شاهد تغییراتی چشم‌گیر در اکسپریا وان نسبت به نسل‌های قبل بودیم.

با این حال سونی ارائه گزارش مالی از بخش اکسپریای خودش ادامه می‌دهد اگرچه برخی تصور می‌کنند این یک تاکتیک است تا سونی ناکارآمدی لاین گوشی‌های هوشمندش را پشت سر موفقیت برخی بخش‌های دیگرش مخفی کند.

بخش موبایل سونی در این سال‌های با چالش‌های زیادی روبرو بوده است. در تمام سال 2017 تنها 13.5 میلیون گوشی توسط این بخش فروخته شده و پیش‌بینی‌ها حاکی از این هستند که در سال گذشته هم تنها 7 میلیون گوشی به فروش رفته و این‌ها در حالی است که ضرر مالی این شرکت در طول سال گذشته 913 میلیون دلار بوده است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با دیگر بخش‌ها داشته باشیم تفاوت قابل توجهی را می‌بینیم؛ سال گذشته بخش تلویزیون‌های سونی سودی برابر 714 میلیون دلار برای این شرکت به همراه آورده در حالی که این عدد برای بخش دوربین‌های سونی برابر 804 میلیون دلار بوده است.

بیشترین هدف سونی از این ادغام را باید کاهش هزینه‌ها بدانیم. انتظار می‌رود که هزینه‌های این شرکت با این ادغام در حدود 50 درصد کاهش پیدا کند و در کنار این‌ها احتمالا به این زودی‌ها شاهد تعطیلی کامل این بخش نیستیم زیرا سونی همچنان امیدوار است که گوشی‌های اکسپریا در سال 2021 به سودآوری خواهند رسید.

بخش اکسپریا در حال کار روی شبکه 5G است که تنها محدود به گوشی‌های هوشمند نمی‌شود. با این روند باید ببینیم که ادغام بخش‌های مختلف سونی چه اثراتی در پیشرفت و جلو بردن این کمپانی دارد و می‌توانیم تکنولوژی های جدیدی را چه در بخش‌های موبایل و چه در بخش‌های دیگر ببینیم یا خیر.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

هخامنش سعیدی

۱۳۹۸/۱/۱۱
همیشه از گوشی سونی و سونی اریکسون بدم میومده

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۱/۱۰
عزا عزاست امروز?روزِ عزاست امروز??شاخصِ بورسِ سونی، روی هواست امروز