خانهاخبار
محبوبیت اپل موزیک در اندروید رو به افزایش است

محبوبیت اپل موزیک در اندروید رو به افزایش است

با وجود آن که اسپاتیفای هنوز پیشتاز بلامنازع سرویس‌های استریم آنلاین موسیقی به حساب می‌آید، ولی اپل موزیک هم به طور پیوسته، به‌خصوص در پلتفرم اندروید، در حال رشد است.
۱۳۹۸/۱/۷

هرچند مجموع تعداد مشترکان اپل موزیک هنوز از اسپاتیفای پیشی نگرفته، اما سرویس استریم اپل همچنان به رشد سریع خود ادامه می‌دهد. آخرین بار اعلام شده بود که تعداد مشترکان اپل موزیک حدود ۵۶ میلیون نفر است و این در حالی است که عمر این سرویس هنوز به ۴ سال نمی‌رسد.

نکته جذاب‌تر اما اشتیاقی است که کاربران اندرویدی برای آزمایش اپل موزیک از خود نشان داده‌اند. بر اساس جدیدترین گزارشات Sensor Tower، در طول سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۹ اپلیکیشن اپل موزیک از طریق گوگل پلی ۳.۸ میلیون دفعه نصب شده است.

نمودار زیر نشان می‌دهد که میزان نصب اپل موزیک بر روی دستگاه‌های اندرویدی در مقیاس بازه‌های سه‌ماهه چگونه بوده است. همان طور که می‌بینید، نرخ نصب از ابتدای سال ۲۰۱۸ روند صعودی به خود گرفته و از آن زمان تاکنون به این روند ادامه داده است.

در مجموع در طول چند سال آینده بیش از ۴۰ میلیون کاربر اندرویدی این سرویس استریم موسیقی را روی دستگاه‌های خود نصب کرده‌اند. البته شایان ذکر است که این ۴۰ میلیون نفر همگی دارای اشتراک‌های پولی نیستند. طبیعتا بسیاری از کاربران صرفا از حالت رایگان اپل موزیک استفاده می‌کنند و لزوما پولی در ازای خدمات این سرویس پرداخت نمی‌کنند. با این حال، می‌توان انتظار داشت که تعداد اشتراک‌های پولی نیز همزمان با افزایش مجموع کاربران بالا برود. Sensor Tower در گزارش خود می‌گوید:

هرچند رویداد It’s Showtime اپل با تمرکز بر سرویس‌های جدید ویدیو، بازی و اخبار برگزار شد، اما سرویس پرچمدار موسیقی این شرکت، اپل موزیک، بی‌سروصدا به یک دستاورد مهم دیگر رسید. تخمین‌های دپارتمان Sensor Tower Store Intelligence نشان می‌دهد که اکنون ۴۰ میلیون کاربر اندرویدی اپل موزیک را از طریق گوگل پلی روی دستگاه‌های خود نصب کرده‌اند، و پیش‌بینی می‌کنیم که این سه‌ماهه به لحاظ جذب کاربران جدید بهترین سه‌ماهه این پلتفرم باشد.

تا چندی قبل شاید ایده این که اپل برای اندروید اپلیکیشن بسازد کمی عجیب به نظر می‌رسید، اما حالا با توجه به اهمیت دسترسی جهانی به سرویس‌های مختلف این امر کاملا عادی شده است. در انتها ذکر این نکته حائز اهمیت است که اسپاتیفای ماه گذشته اعلام کرد تعداد مشترکان پولی این سرویس به ۹۶ میلیون نفر رسیده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)