خانهاخبار
هوآوی P30 و P30 پرو معرفی شدند

هوآوی P30 و P30 پرو معرفی شدند

هوآوی امروز در مراسم ویژه خود در پاریس از پرچمداران جدیدش یعنی P30 و P30 پرو رونمایی کرد. این دو دستگاه با تمرکز بسیار در بخش دوربین طراحی شده‌اند.
۱۳۹۸/۱/۶

هوآوی امروز با برگزاری مراسمی در شهر پاریس از جدیدترین پرچمداران خود یعنی P30 و P30 پرو رونمایی کرد. نسخه‌های جدید پرچمداران سری P دنباله‌ای بر P20 خواهند بود اما این دستگاه‌ها از همه لحاظ به‌روز شده‌اند.

اگرچه زیرمجموعه هوآوی یعنی آنر به استفاده از طراحی حفره‌ای روی آورده ولی هوآوی هنوز از همان ناچ قطره‌ای استفاده می‌کند. البته ناچ پرچمداران جدید این شرکت کوچک‌تر از قبل شده و حاشیه‌های اطراف دستگاه هم آن قدر نازک شده که حتی از آیفون هم کمتر است.

هواوی P20 و P20 پرو آخرین پرچمدارانی بودند که هنوز از حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر استفاده می‌کردند، اما حالا این غول بزرگ چینی با حذف حسگرهای فیزیکی از روی بدنه آن‌ها را به زیر نمایشگر منتقل کرده است.

P30 و P30 پرو با همین تغییر کوچک توانسته‌اند اندازه صفحه را به ۶.۱ و ۶.۴۷ اینچ افزایش داده و نسبت تصویر خود را به ۱۹.۵:۹ برسانند. به این ترتیب ممکن است اندازه مدل پرو برای برخی از کاربران کمی بزرگ به نظر برسد.

image

طراحی صنعتی سری P30 مشابه سری P20 است. بدنه پشتی این تلفن‌های هوشمند از شیشه ساخته شده و طراحی خاصی دارد که رنگ‌های مختلف را به چشم کاربر منعکس می‌کند. فریم این دو دستگاه از جنس آلومینیوم است. در مجموع می‌توانیم پرچمداران جدید هوآوی را به لطف شیشه خمیده جلو و پشت دستگاه نازک‌تر در نظر بگیریم و باید اذعان کنیم که طراحی ظاهری این دستگاه کاملا شیک به نظر می‌رسد.

هر دو پرچمدار جدید هوآوی از پنل OLED با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کنند. بنابراین دیگر لازم نیست برای خرید مدل دلخواه خود میان نمایشگر LCD و OLED مردد بمانید.

image

دو تفاوت اصلی میان P30 و P30 پرو این است که مدل پرو نمایشگری به سبک سامسونگ دارد که کناره‌های آن کمی خمیده است، در حالی که مدل عادی کاملا مسطح است. همچنین، هوآوی جک هدفون را فقط در مدل P30 قرار داده و در مدل پرو خبری از این درگاه محبوب نیست. شاید استدلال هوآوی این است که اگر پول کافی برای خرید مدل پرو را دارید، حتما می‌توانید هندزفری بیسیم هم تهیه کنید.

هر دو تلفن هوشمند جدید هوآوی با رنگ‌های بلوری، طلوع کهربایی، سفید مرواریدی، سیاه و شفقی به بازار می‌آیند. طیف رنگی طلوع کهربانی چیزی میان قرمز و نارنجی، و طیف رنگی بلوری نیز چیزی میان سفید و بنفش است. سفید مرواریدی را می‌توانید طیفی میان سفید و کمی صورتی در نظر بگیرید، و شفقی هم رنگی در طیف آبی و فیروزه‌ای دارد.

image

در بخش دوربین هوآوی همیشه یکی از پیشروترین شرکت‌های بازار موبایل بوده است. در حال حاضر فقط چهار شرکت وجود دارد که می‌توانند در مقابل این غول بزرگ چینی حرفی برای زدن داشته باشند: اپل، سامسونگ و گوگل.

هوآوی P30 جاه‌طلبی را به حد اعلا رسانده و از ۴ سنسور در دوربین اصلی خود استفاده کرده است:

  • سنسور اصلی ۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 و لرزش‌گیر نوری
  • لنز فوق عریض ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • لنز تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری
  • سنسور ToF

این شرکت به لطف سنسور جدید ToF معتقد است کاربران می‌توانند تصاویری را با حالت بوکه به ثبت برسانند که عمق آن‌ها تا به حال در هیچ موبایلی مشاهده نشده است. علاوه بر این، هوآوی با ترکیب کردن سنسور اصلی و تله‌فوتو به شما اجازه می‌دهد تصاویری با زوم ۱۰ برابری تهیه کنید؛ زومی که با ترکیبی از دو حالت دیجیتال و اپتیکال به دست می‌آید.

لنز تله‌فوتو از نوعی طراحی خاص پریسکوپی استفاده می‌کند. یعنی سنسور مذکور با استفاده از نوعی شیشه پرتوهای نور را به زاویه‌ای خاص می‌فرستد.

image

در P30 هم شرایط تقریبا مشابه است، اما فقط سه سنسور وجود دارد:

  • سنسور اصلی ۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر نوری
  • لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • لنز تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری

هوآوی می‌گوید صرف‌نظر از سخت‌افزار، در بخش نرم‌افزار نیز بهینه‌سازی‌های زیادی انجام داده تا کیفیت تصاویر را بالا ببرد. عملکرد این دوربین در حالت تصویربرداری شبانه به لطف لرزش‌گیرهای نوری و نرم‌افزار فوق العاده و چشم‌نواز است. تصاویر HDR و پرتره هم وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند.

در سمت جلویی هر دو دستگاه از سنسورهای ۳۲ مگاپیکسلی برای سلفی استفاده شده و آن‌جا هم می‌توانید به صورت HDR و در نور کم تصویربرداری داشته باشید.

image

هوآوی در زیر بدنه، تراشه پرچمداران خود را به Kirin 980 ارتقا داده است. P30 عادی ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی دارد، در حالی که P30 پرو از ۸ گیگ رم و ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگ حافظه داخلی استفاده می‌کند. این دستگاه از اندروید ۹.۱ و رابط کاربری EMUI برخوردار است که به طور اختصاصی توسط هوآوی توسعه داده می‌شود.

P30 پرو علاوه بر شارژر ۴۰ واتی USB-C، برای اولین بار قابلیت شارژ بیسیم را به سری P آورده است. باتری این دستگاه ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد در حالی که ظرفیت باتری P30 برابر ۳۶۵۰ میلی آمپر ساعت است.

مدل پرو از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند اما P30 فقط به استاندارد IP53 مجهز شده است.

در P30 پرو خبری از بلندگو نیست، چون هوآوی آن را حذف کرده و به استفاده از فناوری لرزش صفحه روی آورده است. این سازوکار به نمایشگر اجازه تولید صدا می‌دهد.

پرچمداران جدید هوآوی از امروز برای خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. قیمت P30 عادی ۷۹۹ یورو و قیمت P30 پرو برای مدل پایه ۹۹۹ یورو است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۱/۸
چینی ها فقط با اعداد بازی میکنن همین سلفی 32 مگا پیکسلی از دوربین سلفی 10 مگا پیکسلی اس 10 و حتی نوت 9 ضعیفتره دوربین اصلیش هم بخاطر 4 دوربینه بودن و زوم بهتر نمره بالاتری در عکاسی اورده ولی فیلمبرداریش همون نمره قبلی رو گرفته یعنی در حد اس10 و میت 20

محمد

۱۳۹۸/۱/۸
چینی ها فقط با اعداد بازی میکنن همین سلفی 32 مگا پیکسلی از دوربین سلفی 10 مگا پیکسلی اس 10 و حتی نوت 9 ضعیفتره دوربین اصلیش هم بخاطر 4 دوربینه بودن و زوم بهتر نمره بالاتری در عکاسی اورده ولی فیلمبرداریش همون نمره قبلی رو گرفته یعنی در حد اس10 و میت 20

مرتضی

۱۳۹۸/۱/۷
سلام آقای صاحبی،امروز یکم سرم خلوت بود گزارش ها و انباکسین های مختلفی به چند زبان خارجی در مورد محصولات هواوی نگاه کردم.ساده ترینشان و یجورایی بی روح ترین گزارش ها،چهارتا متنی بود که شما نوشتین و اصلا جذابیتی که برای محصولاتی مثل سامسونگ یا اپل به کارگرفته میشه در این وب سایت و ظرافت نوشتن دقیق جملات اصلا دیده نشد.بخصوص در مورد دوربین و ساعت هوشمند جدیدی که معرفی شد!
متن ها تون رو بازخوانی کنید و توصیفاتی که کردید.متوجه من میشید.
با تمام احترام به کارکنان سایت جی اس ام ،پیشرفتتون چشم گیر بوده و هست.ولی تناقض بین گزارش ها زیاد دیده میشه.برای مثال به گذشته برگردید و تعریف های قبل از معرفی محصولات جدید هواوی رو بخوانید! و با نتیجه کار یعنی این چهار تا گزارش مقایسه کنید.
با تشکر
موفق باشید.

علی

۱۳۹۸/۱/۷
سنسور اثر انگشت اپتیکال در حال حاضر در گوشی های میان رده استفاده میشه و در پرچمدار هواوی استفاده شده! سیستم تشخیص چهره سه بعدی حذف شده و تشخیص اثر انگشت دوبعدی جایگزین شده که پسرفت هست و چیپست همون 980 سابق هست و ارتقایی نداشته و رزولوشن صفحه نصف شده و وزن هم بیشتر شده نسبت به میت که نقطه ضعف هست و خبری از جک هدفون و درگاه microSD نیست و حضور دوباره درگاه اسپیکر بعد از حذف در سری میت نشان از آزمون و خطای هواوی برروی محصولات نهایی گران قیمت بالای 900دلار داره که به مشتری میفروشه!

Fazel

۱۳۹۸/۱/۶
نوآوري...
مشتاقم ببينم كه عكاسي پرتره اش چطوريه!!
لنز جديدش از تو عكس خيلي برام جالبه