خانهاخبار
موبایل تاشوی ZTE رقیب جدید موتورولا می‌شود

موبایل تاشوی ZTE رقیب جدید موتورولا می‌شود

پتنت مربوط به موبایل تاشوی ZTE از تولید دستگاهی منعطف با طراحی صدفی حکایت دارد که می‌تواند رقیب اصلی تلفن هوشمند RAZR موتورولا باشد.
۱۳۹۷/۱۲/۱۹

چندی قبل کمابیش تایید شد که موتورولا مشغول کار روی یک تلفن هوشمند تاشوی جدید است. در حال حاضر اطلاعات خاصی درباره این دستگاه در دسترس نیست، اما طبق شایعات و پتنتی که پیش‌تر منتشر شده بود ممکن است شاهد بازگشت موبایل معروف Razr باشیم، موبایلی که هنوز تاشو است منتها این بار نمایشگر تاشو دارد.

حالا بر اساس اخبار جدید به نظر می‌آید که موتورولا تنها شرکتی نخواهد بود که قصد دارد موبایلی با قابلیت تاشوندگی صدفی تولید کند، چون اخیرا پتنتی از شرکت ZTE کشف شده که تلفنی مشابه گوشی معهود موتورولا را نشان می‌دهد. این پتنت نشان می‌دهد که شیوه طراحی تلفن هوشمند تاشوی ZTE چگونه خواهد بود.

پتنت ZTE برخلاف Razr موتورولا روی بدنه بیرونی دستگاه نمایشگر ندارد و همه چیز داخل آن قرار گرفته است. علاوه بر این، همان طور که می‌بینیم بخش بالایی این گوشی کوچک‌تر از بخش پایینی است، در نتیجه وقتی دستگاه را تا می‌کنیم نواری در انتهای آن باقی می‌ماند که احتمالا محلی برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها و قابلیت‌های جزئی مشابه خواهد بود.

متاسفانه لولای این گوشی نسبتا بزرگ و واضح است و به راحتی دیده می‌شود، اما با توجه به طراحی متفاوت این دستگاه شاید ZTE چاره‌ای جز انتخاب این شکل از لولا نداشته است. پیش از این گلکسی فولد سامسونگ و میت ایکس هوآوی به عنوان تلفن‌های هوشمندی معرفی شدند که می‌توانند مثل کتاب یا روزنامه به تبلت تبدیل شوند.

اکنون با توجه به این که حوزه تلفن‌های تاشو هنوز خیلی جوان است و آزمون خود را پس نداده، نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که کدام طراحی بازخورد بهتری خواهد داشت یا از نظر عملکردی مناسب‌تر است. به‌علاوه، این سبک طراحی تنها سبک طراحی ZTE نیست، زیرا این شرکت در MWC 2019 موبایل دیگری به نام Nubia Alpha را معرفی کرد که مثل ساعت دور مچ دست بسته می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)