خانهاخبار
کورنینگ در حال کار روی گوریلا گلسی برای موبایل‌های تاشو است

کورنینگ در حال کار روی گوریلا گلسی برای موبایل‌های تاشو است

شرکت کورنینگ سعی دارد روشی برای محافظت از نمایشگرهای تاشو پیدا کند تا برخلاف مواد پلاستیکی به کار رفته در محصولات فعلی، دوام و کارایی آن‌ها را افزایش دهد.
۱۳۹۷/۱۲/۱۸

در طول دو سال گذشته، طراحی تمام صفحه در کنار سایر روش‌های طراحی ناچ در صنعت تلفن‌های هوشمند به ترندی جهانی تبدیل شد. حالا به نظر می‌رسد ترند جدید دنیا موبایل‌های 5G و گوشی‌های تاشو باشد. در همین چند وقت اخیر شاهد معرفی چند موبایل 5G بودیم و انتظار داریم به زودی دستگاه‌های بیشتری به این جمع ملحق شوند. البته بعید است که شبکه 5G در سال پیش رو بتواند به فراگیری عمومی برسد، چون زیرساخت‌های آن هنوز به طور کامل آماده نیست. اما از آن‌جایی که تلفن‌هایی مثل گلکسی فولد و میت ایکس رسما معرفی شده‌اند، انتظار داریم امسال دستگاه‌های بیشتری با این زبان طراحی ببینیم.

شرکت کورنینگ نیز قصد ندارد از این ترند جا بماند. با توجه به این گزارشات جدید، این شرکت مشغول کار روی محافظ صفحه‌ای جدید برای گوشی‌های تاشو است. تلفن‌های هوشمندی مثل میت ایکس از پلیمر پلاستیک استفاده می‌کنند تا قابلیت تا شدن داشته باشند، ولی مشکل پلاستیک این است که وقتی تعداد تا شدن‌های آن از مقدار خاصی بگذرد، این ماده مستعد چین و چروک می‌شود. با توجه به این که قیمت گلکسی فولد و میت ایکس حدود ۲ هزار دلار است، هیچ‌کس دوست ندارد دستگاهش به این زودی‌ها خراب شود. علاوه بر این، همه ما می‌دانیم که هزینه تعویض نمایشگر نیز اصلا ارزان نیست. از آن سو، شیشه‌های تاشو صرف نظر از تعداد تا شدن می‌توانند در برابر چین و چروک در امان بمانند، به همین خاطر کورنینگ قصد دارد محافظی از جنس شیشه برای این دستگاه‌ها بسازد.

این شرکت قادر است شیشه‌ای با ضخامت ۰.۱ میلی متر بسازد که می‌تواند تا شعاع ۵ میلی متر تا شود. ولی از آن‌جایی که این شیشه بسیار ظریف است، نمی‌توان در تلفن‌های هوشمند از آن استفاده کرد، چون اگر دستگاه از دست کاربر بیفتد، نمایشگر آن به راحتی می‌شکند. بزرگ‌ترین چالش کورنینگ این است که ضخامت این شیشه را به شکلی افزایش دهد که امکان تا شدن در شعاع ۳ تا ۵ میلی متری از بین نرود. این موضوع به لحاظ فنی کمی مشکل‌ساز است و آن‌ها در تلاش‌اند تا این مشکل را حل کنند. ظاهرا یکی از راهکارهای موجود این است که از ویلو گلس که قابلیت رول شدن دارد در ترکیب با گوریلا گلس استفاده شود. در این راهکار می‌بایست شیشه را با نمک گداخته تلفیق کرد. ولی متاسفانه این کار باعث از بین رفتن ترانزیستورهایی می‌شود که در نمایشگر وجود دارد، بنابراین به نظر نمی‌رسد که امکان استفاده از ویلو گلس در تلفن‌های هوشمند وجود داشته باشد. کورنینگ باور دارد که در آینده حتما راهکار بهتری پیدا می‌شود که علاوه بر مقاومت بالا امکان تا شدن را برای این صفحات نمایش فراهم می‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)