خانهاخبار
سامسونگ به دنبال تولید نسخه‌های ارزان‌تر گلکسی فولد است

سامسونگ به دنبال تولید نسخه‌های ارزان‌تر گلکسی فولد است

طبق جدیدترین گزارشات، سامسونگ می‌خواهد دو دستگاه تاشوی دیگر تولید کند که قیمتی کمتر از گلکسی فولد خواهند داشت و احتمالا مدل طراحی آن‌ها فرق می‌کند.
۱۳۹۷/۱۲/۱۶

بر اساس گزارشات، مطابق آن‌چه که تلاش برای سلطه بر بازار موبایل‌های تاشو یا ترویج این فرم فاکتور در بازار جریان اصلی خوانده می‌شود، سامسونگ مشغول طراحی دو محصول جدید است که شباهت زیادی به گلکسی فولد دارد.

بلومبرگ به نقل از منابع نزدیک به سامسونگ می‌گوید این شرکت مشغول کار روی دو تلفن هوشمند تاشوی جدید است؛ دستگاهی با طراحی صدفی و دستگاهی که مثل هوآوی میت ایکس به سمت بیرون تا می‌شود.

در حال حاضر گلکسی فولد با قیمت ۱۹۸۰ دلار به گونه‌ای طراحی شده که می‌توانید آن را مثل کتاب به سمت داخل تا کنید. از آن سو اما میت ایکس به سمت بیرون تا می‌شود و شباهت بیشتری به روزنامه دارد.

به گفته منابع، سامسونگ فعلا در حال کار روی دستگاهی است که به صورت عمودی تا می‌شود و قصد دارد آن را در انتهای سال ۲۰۱۹ یا ابتدای سال ۲۰۲۰ معرفی کند. این محصول در حال حاضر مثل گلکسی فولد نمایشگری خارجی دارد ولی این طراحی ممکن است بنا به بازخوردهای کاربران تغییر کند. مدل شبیه میت ایکس نیز در فاز پروتوتایپ قرار گرفته و گفته می‌شود که نازک‌تر از گلکسی فولد خواهد بود، چرا که نمایشگر بیرونی ندارد. طبق گزارشات، هر دوی این دستگاه‌ها احتمالا به سنسور اولتراسونیک که اولین بار در گلکسی اس ۱۰ معرفی شد مجهز می‌شوند.

این طور که به نظر می‌رسد سامسونگ به دنبال راهی است که پس از ۱۰ هزار بار تا شدن نمایشگر بتواند از چین خوردن آن جلوگیری کند. در این گزارش گفته شده که این غول بزرگ کره‌ای در پی ایجاد برنامه‌ای برای تعویض نمایشگر گلکسی فولد است، هرچند هنوز چیزی قطعی نشده است.

image

تلفن‌های هوشمند تاشو نظیر گلکسی فولد و میت ایکس با فرم فاکتور جدیدشان توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده و موتورولا و شیائومی نیز به دنبال قدم گذاشتن در همین مسیر هستند، اما مشخص نیست که اقبال عمومی نسبت به این دستگاه از نظر فروش چگونه خواهد بود.

برایان ما، معاون بخش تحقیقات دستگاه‌های شرکت IDC می‌گوید: «هیچ‌کس نمی‌داند طراحی ایده‌آل چیست. زمان آزمون و تجربه فرا رسیده. خیلی از این طراحی‌ها موفق نمی‌شوند، اما بازیگران صنعت موبایل درس‌های مهمی از این اتفاقات می‌گیرند.»

ظاهرا سامسونگ حاضر است ریسک مربوط به هزینه‌های پروسه تحقیق و توسعه را بپذیرد تا بتواند با پشت سر گذاشتن رقبا جای پای خودش را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن‌های هوشمند منعطف محکم کند. با این حال باید صبر کنیم و ببینیم که در نهایت چه خواهد شد، شاید سرانجام سامسونگ بماند و دستگاه‌هایی که خریداری ندارند.

اپل نیز مثل همیشه به انتظار نشسته و فعلا در حال رصد کردن بازار است. تمایل این شرکت به تولید دستگاه‌های منعطف به سال ۲۰۱۵ یعنی زمانی بر می‌گردد که پتنتی را در این زمینه ثبت کرده بود. با این حال به نظر نمی‌رسد که به زودی شاهد معرفی موبایلی تاشوی این شرکت باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)